Gå til innhold

Opel Ascona m\ Omega 2.0i motor

Ranger emnet

jaffaman

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med bilen min... den starter ikke!!

når jeg sist fikk start på den etter at jeg skiftet luftmengdemåler gikk den en dag før den begynte å spytte flammer å deretter stoppet... etter d har jeg ikke fått start på den. har skiftet plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor. har også sjekket at registerreima er riktig på satt.. noen som har et forslag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et problem med bilen min... den starter ikke!!

når jeg sist fikk start på den etter at jeg skiftet luftmengdemåler gikk den en dag før den begynte å spytte flammer å deretter stoppet... etter d har jeg ikke fått start på den. har skiftet plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor. har også sjekket at registerreima er riktig på satt.. noen som har et forslag???

hmm. Kan jo være noe feil i det elektriske. Se på ledningene som går til fordeleren, kan være noe feil der. Har sliti med noe av det samme, motor som ikke ville gå. Hos meg var det blant annet en sikring som hadde gått, den gikk fra dynamoen til et rele, og så til div annet. Insprøytningshjernen trodde at motoren ikke gikk.

Men det problemet du har der virker det som om blandiga er litt feil, har du sett på pluggene? var de bløte? har opplevd at en av dysene stod vid åpen og pøste inn bensin tilenhvertid. Da var det likefør den sa takk og forvell. pga klarte ikke presse stempelet opp pga mye bensin i kammeret.(tvangskjører pumpa før jeg starter bilen se) Sleit også da med litt bensin i olja også etter den episoden... Gå over dysene dine du. Mål motstanden over dem. (tror 16,20,25 Ohm alt ettersom type) kobl dem ut, vri på starter'n og se og spruten står. PS hold dem ned i ei bøtte ol. Og ta ut rotoren under slike forsøk. Ikke hyggelig med gnist oppi et slikt forsøk...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider