Gå til innhold

Bilstereoprosjekt Audi A3!!! ( Audiobahn )

Ranger emnet

Apall

Anbefalte innlegg

Har et bilstereoprosjekt på gang. Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av hvordan det går. Dette er mitt første prosjekt så er litt spent. Kom gjerne med positive og negative tilbakemeldinger. Kom gjerne med råd.

Har også skaffet meg glassrute til å ha over forsterkerene. Vil denne glassrutene vibrere mye, når bassen spilles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

img6189.jpg

img6192.jpg

img6190.jpg

Sånn ser det ca ut nå! Har forstatt litt å gjøre. Må trekke gulvet, ordne neonlyset, skjære til glassplaten, bygge vegger rundt kassen og koble alt til.

Har også et spørsmål. Nå har jeg koblet kondisen bort til batteri splitteren for begge forsterkerene og jord splitteren. Dvs at kondis går til begge forsterkerene. Men planen er at de bare skal gå til subb forsterkerene. må jeg da kjøpe 2 nye splitter, og splitte jordledningen og batteri ledningen til 2 kanalern? Eller ? :)

Og hvor lenge må nye elementer (subber) spilles inn?

Tror dette blir bra når alt er ferdig. Kan hvertfall si at de som mener at audiobahn bare er "bling" ikke har helt rett. De spiller bare helt sykt i min A3 :)

Hadde vært morsomt å testet dB de spiller ;)

Tror også jeg burde spandere en vask på bilen nå! haha :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også et spørsmål. Nå har jeg koblet kondisen bort til batteri splitteren for begge forsterkerene og jord splitteren. Dvs at kondis går til begge forsterkerene. Men planen er at de bare skal gå til subb forsterkerene. må jeg da kjøpe 2 nye splitter, og splitte jordledningen og batteri ledningen til 2 kanalern? Eller ? :)
Skjønner ikke helt hva du mener her men har du jordet forsterkerne dine på kondensatoren?

Kopple det slik:

Kabel fra batteriet går inn på kondensatoren.

Kabel går fra kondensatoren til en fordelingsblokk.

Kabeler går fra fordelingsblokk til begge forsterkerne.

Jord går fra kondensatoren til jord i karosseri.

Jord på forsterkerne går til jordingspunktet i karosseri.

Og hvor lenge må nye elementer (subber) spilles inn?

Et element trenger ikke å "spilles inn"!

Det som menes med innspilling er at elementet vil forandre lyd-karakter til lenger det blir spillt. Morel f.eks. anbefaler 60 timer før en kritisk lyttetest blir utført. Et element kan stort sett ikke bli ødelagt om du spiller høyt med det samme elementet er montert.

Det finnes utallige tråder ang. dette her på forumet! Let og du skal finne!

Håper dette var til hjelp for deg.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider