Gå til innhold

FuelCut = Huff

Ranger emnet


clone baby

Anbefalte innlegg

Jepp jeg har FuelCut. For de som ikke vet hva det så er det:

 

"Fuel Cut" is the common term for what happens when the ECU detects what it thinks is too much air entering the engine. Under normal conditions, the car would almost never see this much air volume, so if you modify the car (say, by turning up the turbo boost) and more air is flowing in, you may reach the point where the ECU says "no more!"

 

When the ECU sees this level of air flow, it immediately reacts by SHUTTING OFF fuel to the engine. If you're in a low gear, it feels like you hit a wall. Even in third of fourth, it can be a pretty scary feeling, as the engine just shuts down for a second or two, then comes back online.

 

 

 

Altså bilen min har ettermontert IC og den booster mer og dermer får den for mye luft enn det hjernen klarer og oppfatte . Saken er att jeg lurer på hva jeg kan gjøre for og fjerne dette.

 

 

 

Noe jeg kunne gjøre for og fjerne FuelCut :

 

There are a couple of solutions to this. One is to fool the computer into thinking there is LESS air coming in than there really is. There's room for this, since the factory fuel program is so conservatively rich. You can modify the airflow sensor, use the Super AFC, or both, to reduce the airflow measurement that the ECU is seeing.

 

The other (more precise) way of getting around this problem is to have your ECU reprogrammed by Technomotive.

 

 

 

Men er det noen som vet om noen greie løsninger? Noen som driver med omprogramering av hjerner?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at det er en eldre bil så er det kanskje en hobbyløsning som kan utføres! Kan finne et mitsubishi forum og spørre der. Kanskje helst et utenlandsk siden norske merke forumer ofte er ganske døde...

 

Husker ikke hvilken bil det var men hørte at det var bare å knekke en føler eller noe... Men at det er så enkelt har jeg litt vanskelig for å tro!

 

:)

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Man pisser ikke i buksa for å bli varm. Fuelcut deffender er det samme. Eneste som kommer ut av sånn er feil blanding og havari. Løsningen er å bytte ECU eller senke trykket.. Hvis du er helt sikker på at det er det som gjør det da? Hørtes rart ut at du skal få det av å montere IC

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Man pisser ikke i buksa for å bli varm. Fuelcut deffender er det samme. Eneste som kommer ut av sånn er feil blanding og havari. Løsningen er å bytte ECU eller senke trykket.. Hvis du er helt sikker på at det er det som gjør det da? Hørtes rart ut at du skal få det av å montere IC

 

Mvh

 

 

Ringte norhspeed og de hadde for 6 år en colt turbo lik min inne med samme problem, men da fikk de fixet det. De sa att for 6000kr skulle de modde om hjerner, få boost controller på og kjøre bilen på dyno og se hvor mangen bar de fikk ut av turboen som var fornuftig, de skulle justere luft og bensin blanning riktig samt tenning og så kjøre bilen på dyno etter det. Den forige colt t de hadde klarte de fint og få opp til 0.95bar men ville ikke gå mer. så tror jeg tar turen ned til de når sommeren nermer seg :) Noen som har noe og forteller ang pris og hva de gjør? hadde vært litt fint med noen synspungter..

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår