Øyvind Ryeng Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Ikke så aller værst, denne. Dette er det nok noe av det nærmeste en kommer en fattigmanns S2000. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Den eneste saken jeg ikke får til å stemme som sagt er fronten. Frontlyktene koblet med frontfangeren gir et litt merkelig uttrykk på bilen, men det kan hende dette er bare en ren vanesak. Det finnes jo biler som faktisk vokser ganske kraftig på deg (BMWs nye designfilosofi med f.eks. BMW Z4 og BMW 5'er fronten er eksempler på dette i mine øyne). Ellers har den fått mer formen noe som gjør at den fremtrer som litt mer av en muskelbunt enn sine forgjengere som manglet hofter og former på f.eks. hjulbuene. Interessant også at veltebøyler nå er standard tydeligvis. ;) Det jeg egentlig er spent på å få vite er hvordan vekta på bilen er samt hva slags motor som kommer til å bli brukt. Antar at Mazda kommer til å fortsette deres 1.6 og 1.8 liters MX5 varianter... Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Noen ubekreftede rykter fra et svensk forum: 1,8 liter, 126 hk/2,0 l 170 hkVirdmoment ??/185 Nm Rödstreckningen börjar vid 6700 Variabla ventiltider ("VTEC") Variabel insug Lättviktssvänghjul Sexväxlad "paddellåda" som extrautrustning Femlänkad bakhjulsupphängning från RX-8 Justerbar ratt Motor monterad längre bak och lägre Ökad styvhet i chassi/kaross Vikten är gissningsvis 2600 pound, alltså knappt 1200 kg Motoren blir duratec som har et hyggelig trimmingspotensialet. De tar ut 270hk uten turbo fra 2.3 literen som etter alt å dømme er direct fit , Den finnes allerede i turboversjon i Mazda 6 MPS. Som jeg nevnte i en anne tråd kommer denne bilen til å bli et yndet tuningobjekt med masse potenialet. Akkurat slik NA og NB versjonene har blitt. RX8 drivlinje som tåler juling. Det er spennende å se hva Flyinmiata eller BRP plukker frem av turbo/kompressorkit til den nye modellen. Hva koster en ny S2000 ? Ganske lik egentlig MX5: S2000: Og her er den tyske dildon: Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Interessant også at veltebøyler nå er standard tydeligvis. ;) det er vel standard på alle roadstere/caber .. er en sikkerhets sak.. bilen til morra mi (CLK) har sonne kule hodestøtter bak som skytes opp :P Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Ja, det har muligens blitt "vanlig/standard" i de siste åra, men tidligere MX5'er har jo ikke hatt dette. Men det har vært en utrolig populær ettermarkedsupgrade. Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Hva koster en ny S2000 ? 579.300,- Nkr. ihht. Honda.no. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Og de er ikke veldig like hvis man ser fra fronten... Derimot i profil bakfra skal jeg være enig i at flere ting ser ganske likt ut. S2000 er nok bittelitt større også. Panseret på S2000 er jo tilnærmet like langt som hele MK1 Miataen var... Eller sånn det føles iallefall... :) Uansett, er spent på MX5'en ettersom jeg har hele tiden hatt sans for disse... Måtte Mazda bare sørge for å tilby bilen med fine motorer... Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blinklys Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 ville heller hatt en golf 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 ville heller hatt en golf 2 Ja, selvfølgelig. Hvem ville ikke det? Det finnes jo ingen bedre bil i verden enn Golf? Hvorfor kjøre f.eks. Lambo når man kan ha Golf 2, right? doh ;) Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Februar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2005 kom nettop på enda en MX-5 konkurent! Fiat... saken den Fiat roadsteren Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Barchetta? Cmon, gimme a break! Den konkurrerer om ikke annet kun på prisnivå i mine øyne... Fint eksempel på en mislykket bil forresten. Den SER til og med mislykket ut (noe italienere SJELDEN gjør)... Eller ser du ting som ikke jeg ser, Kebab? ;) OT: Spent på tirsdag eller? Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Dette er en Mazda, det vet jeg. Men den var DRIT FIN!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 må prøves når den kommer. se om det er verdt å bytte ut orginalen.. Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Barchetta? Cmon, gimme a break! Den konkurrerer om ikke annet kun på prisnivå i mine øyne... Fint eksempel på en mislykket bil forresten. Den SER til og med mislykket ut (noe italienere SJELDEN gjør)... Eller ser du ting som ikke jeg ser, Kebab? ;) OT: Spent på tirsdag eller? den selger som F*** og er likt match med krefter .. men hey .. den er møkk og ser ut som det den er .. en fiat (mange mener den er nydelig.. men den ser jo ut som .. møkk) Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mkalle Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Barchetta er FWD... MR2 er vell en bedre konkurrent. Siter (-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X (-) 99 Opel Omega B 2.5 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg