Vomaz Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Vært gromt å brukt deler fra et topstag da, da ser det ikke så hjemmelaget ut heller.. Er man skikkelig værsting så kjøper man et hydraulisk topstag og modder det.. Ikke at det er noen vits.. men men. jeg skal bruke deler ifra toppstag til en traktor:D Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 men det blir ikke noe hydrolikk da..;) doh Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Må uansett løsnies på en av sidene får å justere... Hvis du bare skrur på mutteren så vil gjenge jernet gå like mye ut på ene siden som inn på andre siden, man vil ha et like langt stag. tull og rull.. den ene muttern på ene siden må være links og den andre Rex gjenger, så blir alt i den sjønneste orden =) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 tull og rull.. den ene muttern på ene siden må være links og den andre Rex gjenger, så blir alt i den sjønneste orden =) det var links det het ja;) jeg får se om hvodran det blir hvis jeg får det til med toppstagene på panhardstaget...:) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 tull og rull.. den ene muttern på ene siden må være links og den andre Rex gjenger, så blir alt i den sjønneste orden =) Da må du forklare for oss uvitende, hvordan du vil skru en venstregjenget mutter inn på en høyregjenget gjengestang. :rolleyes: For at den teorien din skal funke, så må du lage en gjengestang med venstregjenger i ene enden, og høyregjenger i den andre. Er ikke nok med bare mutteren vettu . :) Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 krever jo litt arbeid veitdu ;) trodde jeg skreiv det på tegninga jeg =) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 det er jo bare å prøve seg frem;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 vil jeg oppnå at bilen blir stivere hvis jeg montere et stag mellom momentstaga til bakakslingen... hvis dere forstår hva jeg mener.. grunnen til jeg tenkter på dette er at jeg har en opel commodore bakaksling som har det, å det er ca lik lengde mellom momentstengerne *det er snakk om ca 2 cm forskjell*... staget ser ut som et stabstag i "miniformat" bil akslingen vri seg like mye som før ettersom momentstagene vil antageli bli stivere å vil man merke noe mht krenging osv?? kan se om jeg får tatt noen bilder på onsdag hvis det vil hjelpe doh Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.