Solberg- Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 er nok no "engine start" Ja, det er en engine start knapp! :) Tøft synes jeg...;) [/img] Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dusico Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 den må vel veie en del mer enn den gamle RS4'n med v8'r vel?! syntes dem skulle gå litt mer på kg. jakt, som f.eks. bmw! Siter - Mazda Mx-5 '99 | Suzuki Swift GTi '87 | [X] Volvo 360 GL x 2 | Nissan Bluebird 2.0 SLX | Opæl Kadett D (for Dritt) | |TeamSideways| Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 den må vel veie en del mer enn den gamle RS4'n med v8'r vel?! syntes dem skulle gå litt mer på kg. jakt, som f.eks. bmw! Den gamle RS4`n veide 1620 kg hvertfall....Er vel ikke så mange her ennå som har fått greie på no særlig info om den nye RS4`n vil jeg tru... Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Jeg syntes det var rart det ikke var noe DVD/NAVI system i Midtkonsolen jeg.. Og hvis det lille LCD displayet mellom speedo og turteller er DET.. skuffende Men bilen er fin fin den..:) Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrej1 Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Hey, det var litt rart det gitt The result is a power-to-weight ratio of just 3.93 kilos per bhp vil det si 3,93 x 430 = 1689 kg ?? Siter quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 At det er ikke kun er tiptronic fortjener jo bilen, og hva skal man med navi i en slik bil? Kunne godt kjørt endel km omvei i en slik... Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 430 nm er heller ikke lite på en 4,2 liters motor uten overladning. Uten overladning klarer man ikke ta ut særlig med enn 100nm pr. liter uansett. Fordelen er at man får en mye bredere dreiemomentkurve enn med en turbomotor da. Denne motoren hadde vel 80-100% tilgjengelig moment over omtrent alle 8000rpm'ene. Samme som gamle risraketten min det ; bra Audi også endelig har funnet ut at man trenger ikke ofre toppdraget for å få til en flat og bred momentkurve :hello:. 430 nm er faktisk "lite" i forhold til effekten, vi snakker tross alt om en V8 her. Min S6 med 4,2 V8 fra 1995 har 400nm og "kun" 290 hk, så at denne kun skal ha 430 nm synes jeg er litt merkelig.... Skulle nesten tro det er en trykkfeil... men men... en så turtallsvillig V8 sugemotor blir nok ubeskrivelig heftig å kjøre :) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Mars 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 Min S6 med 4,2 V8 fra 1995 har 400nm og "kun" 290 hk, så at denne kun skal ha 430 nm synes jeg er litt merkelig.... Skulle nesten tro det er en trykkfeil... Det er ikke det at den nye motoren har lite dreiemoment. Det er bare det at din S6 har lite effekt i forhold til motorstørrelsen. Det er ikke fysisk mulig å skvise ut mer enn ca. 110nm pr. liter ut av en bensinmotor uten overladning! Har generelt inntrykk av at folk er blitt totalt påvirka av det ensidige maset om dreiemoment i bilpressa om dagen :nono:. Det er ikke dreiemomentet som akselerer bilen, men antall hk. Men det er dreiemomentet som bestemmer hvor mange hk en bil vil få på et gitt turtall. Dessuten har utveksling i girkassen og hvor høyt turtall motoren kan ha, vel så mye å si på ytelsene som hvor sterk motoren i seg selv er. Hint ; Tror du en bil som yter 200nm max dreiemoment i motoren kun har 200nm ut på hjulene, med tanke på at du klarer å stramme en bolt med kanskje 300nm med kun å bruke håndkraft? Litt lesning som jeg tror mange har godt av: http://www.seatcupra.net/guide_powertorque.htm Litt tilbake til topic så må jeg si det gleder meg at Audi endelig har skjønt hva litt avansert ventilstyring kan gjøre med en motor istedet for bare å splætte på en peanutt turbo å skryte av bra bunndrag uhhmmwhat?. Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.