mmk2 Skrevet Februar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2005 Hei! Har nettopp kjøpt meg en Golf 1986 1,6 K/N filter og efektanlegg. Max turtall i 2.gir er 4900 RPM. I fra 4000 er det endel vibrasjoner i motoren.. Er dette normalt og er ikke 5000RPM litt lite?? Siter Mitsubishi Eclipse GS 92`solgt Ford Prope GT 24v 93` solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Februar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2005 Du kan sjekke om det er turtalssperr i rotoren ( sitter inni fordeler ) Min 1,8 med litt mod hadde jeg over 7500 o/min på å den stoppet ikke da. Den skal nok gå mer en 5000 men den kan være dau kjørt osv ... kan være så mangt... Letteste er som nevnt turtalssperr eventuelt at den ikke får full gass. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Februar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2005 At motoren begynner å vibrere kan jo tyde på at noe er galt. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremkar Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 det kan hørest ut som om det er tenningen.. sjekke tenning, overledning i pluggledninger,plugger, +++ ordnet en bil med samme symtomene en gang. det viste seg å være skit i fordelerlokket som førte til overledning. jeg renset dette og klinte litt neglelakk! på polene.!! (det hindrer ladninger mellom polene) det kan være så mangt.. for lite bensin (tett en plass?) gå over allt av filter. det skader aldri å bytte. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 var litt lavt ja, gamle bilen min gikk til 8000 (1.8 gassermotor) men sjekk tenninga! den kan krangle mye Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gunnarH Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 sikker på det ikke er en diesel da :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmk2 Skrevet Februar 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Takk for mange tips! Tenninga er stilt så den er som den skal være. Besinfilteret er også skiftet. Har kjøpt meg ny rotor, fordelerlokket virket nytt. Hva med besinpumpa? Merker det at når motoren går på tomgang er ikke hele besinfilteret fyldt med besin. Ellers trekker bilen veldig bra ifra 2000-3500 rpm Tomgangen ligger på 800 rpm så d viker ikke som det er noe galt med mortoren utenom når den kommer over 4000 rpm.... Er ikke orginal turteller som står i da, men en elekrononsk som er koblet på coilen. Men de viser jo i over 2000 rpm feil??? Hvor er det man finner den turtalls sperren i fordeleren?? Siter Mitsubishi Eclipse GS 92`solgt Ford Prope GT 24v 93` solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Finnes noen biler som har rotor med turtalssperr. Så lenge du har skiftet rotor er det nok ikke det. Fikk en ide nå om at det kan være reg reim som har hoppet over ? Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmk2 Skrevet Februar 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Ja nå har jeg endelig funnet ut hva det er!!! Den jævla turtelleren som jeg kjøpte på Biltema fungerer ikke som den skal! Turtelleren klarer ikke å følge med når jeg gasser på. Golfen klarer jo 105 km`t i 2. giret så det er jo ikke det! Utrolig kjipt når jeg har brukt så lang tid på å bygge den inn til høyre for speedometeret, over der hvor klokken bruker å være. Noen som har noen tips til turtellere som fungerer og som går an å bygge inn. Helst med en diamater over 8 cm (ikke 5 cm som er standar) og som ikke koster alt for mye. Siter Mitsubishi Eclipse GS 92`solgt Ford Prope GT 24v 93` solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Har du husket å stille på den knappen bakpå turtelleren, den du skal stille på etter antall sylindre, 4, 5 eller 6. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Ja nå har jeg endelig funnet ut hva det er!!!Den jævla turtelleren som jeg kjøpte på Biltema fungerer ikke som den skal! Turtelleren klarer ikke å følge med når jeg gasser på. Golfen klarer jo 105 km`t i 2. giret så det er jo ikke det! Utrolig kjipt når jeg har brukt så lang tid på å bygge den inn til høyre for speedometeret, over der hvor klokken bruker å være. Noen som har noen tips til turtellere som fungerer og som går an å bygge inn. Helst med en diamater over 8 cm (ikke 5 cm som er standar) og som ikke koster alt for mye. er det ikke litt trasig lyd når du har 105km/t i 2. giret på 1.6`n? Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 hva med å bare kjøpe et orginalt instrument med turteller? finnes plenti av dem. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Ja nå har jeg endelig funnet ut hva det er!!!Den jævla turtelleren som jeg kjøpte på Biltema fungerer ikke som den skal! Turtelleren klarer ikke å følge med når jeg gasser på. Golfen klarer jo 105 km`t i 2. giret så det er jo ikke det! Utrolig kjipt når jeg har brukt så lang tid på å bygge den inn til høyre for speedometeret, over der hvor klokken bruker å være. Noen som har noen tips til turtellere som fungerer og som går an å bygge inn. Helst med en diamater over 8 cm (ikke 5 cm som er standar) og som ikke koster alt for mye. Hvorfor ikke bare sette in speedo fra en golf med turteller??? 0,0 problem! Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmk2 Skrevet Februar 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Viste ikke at det går an å sette inn orginal. Er det uttak på motoren for turteller da? Motoren er en "EZ" Ja i 105km`t i 2. giret bråker og rister det bra! :) Siter Mitsubishi Eclipse GS 92`solgt Ford Prope GT 24v 93` solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Viste ikke at det går an å sette inn orginal.Er det uttak på motoren for turteller da? Motoren er en "EZ" Ja i 105km`t i 2. giret bråker og rister det bra! :) tror det alerede ligger opplagt for dette i de orginale kontaktene bak på speedo`n.... Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg