Gå til innhold

Godkjenning av motorbytte (T5)

Ranger emnet


Arnta

Anbefalte innlegg

Har byttet motor i bilen min Volvo 850. Stod orginalt en 2,5 liter. Den er nå bytta ut med T5 2,3 turbo. Noen som har godkjennings papirer ifra Volvo Norge på dette? Evt. vet om noen som har gjort dette før. Har papirer ifra Volvo verksted at alt er greit, men Volvo Norge vil plutselig ikke ha noe med dette å gjøre lenger. Biltilsynet sier at de må ha papirer ifra Volvo Norge før de vil godkjenne.

 

Setter pris på alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok stille og forsiktig bedt på mine knær om at volvo verkstedet

tok kontakt med volvo norge og forklarte saken.

Høres ikke bra ut at de overser deg sånn.

Men det er nok en fordel at de får fakta og info fra enten mekanikerne

på volvo eller en litt høyere opp i systemet.

Burde egentlig ikke vært noe problem å få godkjent dette hvis du har papirer.

Har du mulighet så prøv biltilsynet ett annet sted.

Er faktisk forskjell på hvordan de går fram med sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk en av mekanikerne på Volvo verkstedet som ringte biltilsynet. Utrolig men sant, ville de ikke godkjenne noen ting, selv om Volvo verkstedet sa at alt var i den skjønneste orden. Skal prøve på annet biltilsyn. Tenkte jeg skulle høre litt rundt først. Han som fixa sånnt i Volvo Norge før, har visst slutta. De som sitter der nå virker som ikke har noe peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi oss en oppdatering på hvordan dette ender opp til slutt da. Skal snart godkjenne noe lignende ombygging selv og tar i mot alle gode råd.....Er forresten stor forskjell på "biltilsyn"...noen er vanskelig å ha med å gjøre mens andre er enkle....er vikti å finne de samarbeidsvillige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg var på Steinkjer å godkjente bilen. Der krever de at du har godkjenningspapir ifra Volvo Norge og papirer ifra autorisert Volvo verksted at bytte er i orden. Jeg fikk omsider papirene ifra Volvo Norge etter mye om og men. Har hørt om flere tilfeller hvor de har fått godkjent biler, med kun brev ifra verksted. Men det går iallefall ikke på steinkjer.

 

De var utrolig greie med meg i går, så lenge du har papirene i orden er de veldig medgjørelige. Skrev inn senkesettet mitt med det samme å. Ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 5 years later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår