Gå til innhold

Glassfiber sub kasse i min golf3 vr6

Ranger emnet


VR6power

Anbefalte innlegg

Satte igang å prøve meg på å støype og forme glassfiber sub kasser bake i min golf3 , med mål å utnytte plassen innmellom hjulbuen og baklyktene;)

der er endel ubrukt plass vet dere....aldri håndtert glassfiber før men fant fort ut at det er morsomt, rimelig enkelt å utrolig lett formelig;)

 

legger ut nokken bilde som viser fremmgangsmåten og resultatet

 

PS! det er ikke strøkent, sku sparkla og pussa en smule til for å slippe

at små hakk viser når all lakken er kommet oppå;) men men , shit happens...

laga sub kassene en anelse "mindre" i passform for å få legge ei gummilist mellom subkassa og hattehylle festa, for å ungå vibrasjoner som forplanter seg;)

 

bakstykken er støypt...brukte mask.tape bak og la 2 lag glassfiber utapå..

dro det rett ut dagen etterpå å hadde da en form å begynne med:

http://img.photobucket.com/albums/v693/zcorpione/IMG_2719.jpg

 

her er sub ringene montert og har strukket et strekklaken i frotte over fronten, festet med stifter bak. og beg. å støype glassfber på fronten.

http://img.photobucket.com/albums/v693/zcorpione/IMG_2724.jpg

 

her er etter første runde med sparkel:

http://img.photobucket.com/albums/v693/zcorpione/IMG_2729.jpg

 

etter endel pussing og meir sparkling:

http://img.photobucket.com/albums/v693/zcorpione/IMG_2735.jpg

 

etter 2 lag med grunning og litt puss, og 3 lag med lakk + 2-3 lag med klarlakk

http://img.photobucket.com/albums/v693/zcorpione/subkasse20.jpg

 

enda ett bilde av slutt res:

http://img.photobucket.com/albums/v693/zcorpione/subkasse22.jpg

 

 

slik blei det uansett;) like it or hate it...lyden blei faktisk veeeeldig bra..lukka kasse og med platevatt inni for demping

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

treng bare litt varme og lufting, og god arbeidsmaske....lite kult å innhalere den deilige lukta der hehe, bli en smule sjuk da ja;)

 

klissete og jævlig, men bruk gode hanska så funka det bra det;)

 

holdt til innni en i utg.pkt kald og jævlig garasje, MEN brukte en Kw vifte for å blåse litt liv der inne, funka bra det, holdt seg vel rundt 14-17 grader..

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo lyden blei heilt råå den, kassa bli så stiv at det er ingenting som klarer å rikke den...når eg hadde støypt 2 lag med glassfiber, dvs sikkert 4mm tjukt eller nokke, kanskje mindre, da la e kassa ned og hoppa oppå..rikka seg fen ikkje...og eg e 95 kg tung med KLE ;) hehe...

 

styrken og stivheita bli vanvittgi bra....støypte vel kanskje tja...4 lag i fremkant og 3 lag bak ca. holder det...så er det å sparkle og pusse og sparkle og pusse som bare det..viktig å ikkje forhaste seg der, da blir du missfornøgd...

 

Har igjen 1 subkasse som skal inn på høyre side, men er ikke ferdig med den enda, venter litt pga andre ting eg må gjøre imens..

 

BILDER ja, skal smekke inn andre bedre bilder så snart det er en dag med litt solskinn og fine vær, e jo heilt piss ute no da med regn og , jah regelrett trist å grått..men resten av anlegget kan eg legge ut bilder av ja, 2 forsterkere som er plassert i reservehjulsbrønnen under den fornikla plata e skar ut oppå..., har ordna så forsterkerene får luft så det holder , + at dem e skrudd fast skikkelig i en plate som igjen ligger på en 3 cm tjukk dempematte for å hindre skader ved harde dunk og risting....

 

 

takk for skryten..hehe altid kjekt å høre ,)

 

 

Copyright på dissa kassene :P

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dei ligg som sagt tørt , sikkert , fast og støtsikkert her i reservehjuls brønnen... ser kanskje ikke så ryddig ut, men det e bra system i sakene der ;) hhehe

 

http://img.photobucket.com/albums/v693/zcorpione/forstihjulbrnnen.jpg

 

den lyse forsterkeren ligg 1cm over den andre på fast skrudde "påler" for å gi luft og ikke vere i kontakt med den andre...vanskelig å se det herfra men men....

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo lyden blei heilt råå den, kassa bli så stiv at det er ingenting som klarer å rikke den...når eg hadde støypt 2 lag med glassfiber, dvs sikkert 4mm tjukt eller nokke, kanskje mindre, da la e kassa ned og hoppa oppå..rikka seg fen ikkje...og eg e 95 kg tung med KLE ;) hehe...

 

Copyright på dissa kassene :P

 

 

må ikke gåmed så mye klær :rolleyes:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EHm lakka ikke sub kassa med annet enn spray boxs nei, har skikkelig lakk utstyr med kompressor og alt, men orka ikke rigge den frem i kulda, så lot det gå litt roligere for seg INNE;)

 

volumet på kassa mi er vel ca. 30 liter faktisk...ca...ble litt på gefulen og øyemål, høres ivertfall ut som det er som det skal ...hehehe;)annbefalt volum på mine subber var 34 liter på kver, så det stemmer ganske godt.

 

handleliste ja:

 

1 stor rull med brei maskerings tape

1 rull med smal maskeringstape

glassfiber matter ( kjøp enten hos en båt foretning , eller hos bilextra/bilvarehuset)

- kjøpte 4 pakker på bilvarehuset her , det holder til 1 sub kasse ivertfall.

 

2 liter resin( polyester) , (til å smørre inn mattene med)

- kjøpte dette hos en malermester, sånn fargeland sak...

og en liten flaske med HERDER som du skal blande i forhold 2% med polyesteren, IKKJE bland sterkare , da tørka det veldig seint, OG det blir ikkje så sterkt, blir for sprøtt til slutt da.

 

så bør du ha litt å rense ting og tang med , som f.eks TYNNER til å vaske pensler med, eg brukte en pensel for kvert andre strøk faktisk, pga at den går delvis i oppløsning til slutt...så kjøp gjerne en 4-5 pensler i bredde 3-4 cm. bredde, bedre enn en smal liten dustepensel..

 

HANSKER, fordel...lite kjekt å få polyester og slikt på hendene, sånn glassfiber matte e nokke herk, klistra seg til aaaaalt....

 

MASKE...viktig viktig....til bedre maske du har dess bedre, for glassfiber e ikke nokke kjekt å innånde..langt derifra, lukter temmelig sterkt og er temmelig VERRE for lunger og slikt....så ha god varme der du holde på, MEN luft godt...

 

 

NÅR du e ferdig å støype BAKSTYKKET , så e lissom den vansklige litt ujevne forma gjort, da tar du bare å kutter ut ringer til sub elementene, ser kor langt UT ifra kassa subbene må stikke for å ikke ta baki med magneten, åsså kapper du noen trepinner som du skal bruke som støtte bak ringene til subbene..bruk så en limpistol, (sånn med varme som smelter limpinnene, og lim fast pinnene i baksida på ringen og deretter inni subkassa...slik som du ser på det første bildet mitt...blir veldig skjørt så ver forsiktig med å belaste ...

strekk så et vanlig laken over så det dekker hele fronten , 3-4 cm innpå den støypte bakramma og fest så med stiftepistol gjerne...husk å stram lakenet godt UTEN å dra i stykker den pålimte ringen under..

så når det er gjort begynner du bare å smørre på polyester og legge matter på å smørre til polyester mattene er gjennomtrekt , kjør samme fremmgangsmåte som bakstykket du støypte....legg på totalt tja...4 lag bør holde, max 2 lag i slengen....og IKKJE legg på midt i sirkelen , den skal du no kutte vekk uansett ikke sant...

 

 

dette stivner det og blir hardt til dagen etterpå...da kan du legge på 2 lag til, also totalt 4 lag ca.med dei 2 fra dagen før;)

etter etpar dg. kan du da klippe vekk lakenet over ringen, og begynne den kjekke jobben med å sparkle og pusse og sparkle og pusse som pokker )

 

 

da treng du :

 

1 box med polyester sparkel (inkl. herder 2 % forhold)

1 sparkelspade, gjerne en stiv en, glatt ienden....da blir det lettere jevnt

1 rull med sandpapir, 120 grovt kanskje er passe med en gang, og kanskje en rull med finere.til siste finish...

 

bare å kjøre på, spørr etter kvert, skal prøve å svare kjapt...vanskelig å forklare en del ting kanskje , men skal prøve..

 

 

lykke til ivertfall ;)

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår