Gå til innhold

Mazda 929 HB Rusted edition

Ranger emnet

Epitrochoid

Anbefalte innlegg

Dette er da mitt første forsøk på en worklog, til tross for kyndig veiledning av en kompis blir nok dette på det beste middelmådig, hehe...

Bilen jeg har begitt meg ut på å ordne er en 83 mod. Mazda 929 HB med mer rust en strengt tatt nødvendig, men litt utfordring må en jo ha ;)

Den har rullet sine 265k km, det synes på alt annet en den innvendige motortilstanden, ventiltrykker/kam klaringen er ifølge mitt noenlunde troverdige måleutstyr ikke forandret siden den rullet av samlebåndet, respekt til mazda:)

Det som har blitt gjort til nå er å ta alt for lite progress bilder, så blir litt stykkevis og delt med bilder, men følgende har blitt gjort;

-Gått amok med lakk på diverse innbyggere i motorrommet.

-Pusset rust til jeg trodde jeg var på mars og deretter sveiset inn nye platebiter.

-Skiftet alle foringer i hjulopphenget og bærebroene bak.

-Laget meg hodebry ved å røre ting som virker fra før, som bremseanlegget.

-Ny brukt radiator, siden den gamle smuldret vekk da jeg så på den...

-To nye lykter, de gamle må nok sette seg ned å "reflektere" litt over dårlige deflektorer :P

-Laget en jordingsfeil som ganske sikkert flytter seg når jeg stiller inn voltmeteret...

-Nye børster i starteren

-Ellers litt småplukk, men kommer ikke på noen nevneverdige ting å tilføye.

Planen er å bruke vinterferien til å strippe den innvendig, da planen er å lakke og trekke oppgjenn interiøret i en mer folkelig farge en gråbrun/mørkebrun:)

Er det noen som har peiling på om i motoren til 84-88? mod. passer inn uten alt for store inngrep?

Og ja, bilder kommer :)

Three main moving parts in most RC engines: 2 rotors and the eccentric shaft. These rotate continuously in a single direction. They do not jerk backwards and forwards.

Lenke til kommentar
Del på andre sider