Gå til innhold

vurderer å kjøpe meg golf..

Ranger emnet

cokeloop

Anbefalte innlegg

Hei! etter at 240 havarerte igår er jeg lut lei volvo :p

Kjenner en del folk som har golf, og jeg vurderer å gå til anskaffelse av en Golf II.. Men nå kjenner jeg ikke golfen så godt, så lurte på om noen kunne anbefale årsmodell, 3 eller 5-dørs, motor (lyst på 1,8), evt kostnader, kjente feil, plusser og minuser +++?? Hva jeg burde se og ikke se etter, tips, alt mulig! :D

hvor mye må jeg ut med for en som er eu-godkjent og som er i passe bra stand? Har sett på et par stk til 6-7000 på autodb osv, men vet ikke helt enda..

alle svar mottas med takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra vurdering :D

Du burde nok se etter dem som koster litt mere.

Jeg synes det er tøffere med 3 dørs, du får jo mange som er med større motorer og litt styling til 35000kr.

Det er vell en post allerde ute om det samme, men det er 16v tror jeg :)

brekket er ofte dårlig, vindusviskere, blinklys, div. lys som lyser selv om de ikke skal i dashbordet, som feks oljelampe som blinker osv

Har sett de sier at man bør sjekke registerreima.

Ellers er det nok det vanlige som rust og eksosanlegg, bremseklosser ol.

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men helst tenkte jeg å kjøpe en golf fra en hattkaill som ikke har rævkjørt den.. :P ferdigstylet = rævkjørt ;)

har sett litt på disse:

http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1108490559182?finnkode=5093348&sid=0aj3nvvGY559172&pos=1

og

http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1108490559184?finnkode=5105494&sid=0aj3nvvGY559172&pos=5

og

http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1108485873134?finnkode=5046321&sid=0aj3nvvGY873126&pos=5

de ligger forholdsvis nært stjørdal da, har ikke tenkt meg på en altfor lang reise for å handle bil heller så :P

litt småfiks kan jo være greit da, men ikke altfor store problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så mye cash har jeg ikke :p

tenkte på noe til rundt 10000 kanskje, er lærling og bor borte, kan ikke bruke sååå mye i starten, styling osv kjøpes etter hvert :P

Synes også den nederste du kikket på der virket veldig bra.. burde nesten heller bli et old school prosjekt det men :( tror du får bra og billig bil der iallefall...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider