Gå til innhold

Turbotrykk

Ranger emnet


sløv

Anbefalte innlegg

noen forslag til hvilken gasser som kan brukes...?

 

Og da hvilket trykk som kan kjøres med på orginal innmat....?

 

 

prøv og skaff en weber trykk gasser, evt en dellorto trykk gasser.. tror ikke du skal prøve å kjøre så mye trykk igjennom 2E2 gasseren, den er jo skjør fra før av

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv og skaff en weber trykk gasser, evt en dellorto trykk gasser.. tror ikke du skal prøve å kjøre så mye trykk igjennom 2E2 gasseren, den er jo skjør fra før av

 

Vel, uten å senke kompresjonen, så vil du ikke kunne lade særlig mye.. få tak i ei g 60 blokk medd innmat, så får du lav nok komp til å kunne lade.. burde kunne finne ei helt grei g 60 blokk til 2-3 tusen... får du kompen ned til ca 8,5:1 , så kan du lade opp imot og rundt en bar over tid, kan også gå ovr det, men ville ikke prøvd på det.... gjør du ikke noen ting med motoren, så kan du ikke lade mer enn ca 0,3 bar....... Må få ned kompresjonen i motoren for å begynne å lade, men spørsmålet er ikke hvor mye bar motoren tåler, men hvor mye hk det er trygt å ta ut av den på org. innmat.. Er ikke sikker på dette, men kan trygt ta ut 150 hhk hvis den fungerer som den skal..

 

Skal du gjøre dette billig og litt jalla, men moro, så er det org innmat, diesel turbo opsett og enten forgasseren før turboen, eller volvo trykk-forgasser..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville det være noen fordel å bytte topp, til f.eks en G60 topp og beholde orginal-blokken..?

 

Ville dette ha noe å si uten turbo og..?

 

 

 

Takk for svar..:D

 

Nå er jeg på litt dypt vann her, siden jeg kan mest om 16v motorene, men siden gl motoren har kammer i stempelet, mens g60 har det i toppen, så vil du få senket motoren din i kompresjon med å gjøre dette ja, men vet ikke om den blir for lav... send pm til polo classic her på forumet, eller bli med på forumet vwaudi-club.no og spør frode guldbransen der.. Han kan dette med g60 opsett frem og tilbake..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville det være noen fordel å bytte topp, til f.eks en G60 topp og beholde orginal-blokken..?

Ville dette ha noe å si uten turbo og..?

Takk for svar..:D

 

Det vil ikke ha noe å si, det er i bunndelen de viktige forskjellene ligger.

 

Turbo på gasser motor koster mer enn det smaker, med ladetrykket du snakker om, tipper du kanskje 115 hk

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår