Mykle Skrevet Januar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 Litt info om wankel motorens virkemåte, sammenligning med stempelmotoren osv. http://www.pettitracing.com/Frames/html/_faq.html - Chris Har sikkert vert postet lignende linker før. Men her er i tilfelle en til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Januar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 nais... flere som liker wankel..hehe har du noe fremkomstmiddel med wankel i ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Januar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 Wankel motoren er grei den, men den kan ikke være noe driftssikker... Men det er en Turtalls maskin som faen!!!dragcar Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Januar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 hvis du bytter olje ofte, er den like driftsikker som en helt vanlig stempelmotor... noe folk ikke vil få med seg høres det ut som...litt trist.. veldig gunstig med tanke på import mazda cosmo ble levert med motorgaranti på 200000 km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Januar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 Jeg har ikke lest noen steder, men jeg bare tenker ut fra vettet mitt.. (har jeg det?) Men den må være en sinsyk turtallsmaskin da!! Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råtassen Skrevet Januar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 Hvis faren din har fortalt om NSU Ro 80 så skjønner jeg det med driftsikkerhet. Hvorfor brukes wankelmotorer i fly da??? Jo nemlig fordi den har veldig få beveglige deler (oftest kun 3). Lite kan gå galt ved normalt vedlikehold. motorer fra 1986 og fremover er så og si feilfrie. Disse bilene blir jo kjøpt for å kjøre dritten ut av og kanskje det holder i 150 000km med bunn gass....nesten utrolig at det holder som det gjør!! Når noe skulle gå galt koster det ikke mange kronene å få det ordnet igjen!! Nyoppbyggning av motor koster ca 20 000kr og da forsterker de blokka, porter motoren hvis du vil det og så videre. Da er motoren som ny!! Gjør du dette hvert 5 år kanske så har du utgifter på motoren på 4000kr i året. Ingenting må justeres, skiftes eller noe..... bare å kjøre. Dette kaller jeg genialt!! uhhmmwhat? uhhmmwhat? Siter RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a 3 rotor power 1986 Rx7 Drifter (FD motor) 1993 Mazda 323 GTR 1990 JC Cosmo 20B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 Originally posted by Bauer Men den må være en sinsyk turtallsmaskin da!! Ikke nødvendigvis... Det vil gå utover driftsikkerhet, akkurat som en stempelmotor. Mazda sine wankel motorer har alle max turtall som en sprek stempelmotor, er ikke så ille som mange trur (over 10.000rpm osv). Men responsen i motoren er jo raskere en de fleste stempelmotorer. Og det er muligt å ha sinnsykt turtall på wankel motorer, men det er sjelden ønsket :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Januar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 noen av dere som vet åssen det blir med import? regner de en 13b motor som 1,3liter slagvolum eller? leste på dinside om artikkelen rx8,der visste de ikke om den skulle skattes for 1,3l slagvolum,var no eu regler som doblet slagvolumet å no styr ved avgifter.noen som vet? Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elvis Skrevet Januar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 snakk med boxer eller mazdafun her på forumet.. de vet litt om import Siter If I can't take it with me to heaven, I'm going drive it strait to HELL.... Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil) Kadett C -77 prosjekt X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil) X-'75 volvo 240 ->VOLVO<- (verdens raskeste landbruks maskin!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Januar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 jeg betalte 65000,- i importavgifter 1992 mod mazda rx-7 13b og 176 kw / 240 hk i vognkortet fra spania sto det 2.6L og 176 kw den er førstegangsregga i usa og der har dem skrevet 2.6 L i vognkortet ved en feil. e.l tollkontoret i oslo vet godt hva en rx7 er så dem bare smilte når dem så 2.6 dem regner den som en 1308 ccm bilen min er en usamodell og har 1308 ccm og 187.7 kw ( 255 hk ) penger tjent :) alt i alt...en rimelig bil og ta inn til norge i dag...noe sier meg at det kommer til å bli flere av den her. bare folk slutter å tro på at wankel ikke holder.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Januar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 PS: jeg kjøpte papirer fra TUV tilfelle råttefelle...ikke at jeg trengte dem... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Januar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 Rått!! RX-7 er kånge bil!! kunne gjerne hatt en selv,men er litt utenfor prisklassen en lærling har råd til.håper det blir import av en 200sx s14 til sommeren.mye ga du for din rx7 ferdig inn i landet med alt av avgifter? gikk en svart rx7 med gullfelger her i kr.sand,glemmer aldri den bilen.den var så najs;) Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrooooom Skrevet Januar 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2003 Hvordan er det med bensinforbruket på biler med Wankelmotor? Jeg har hørt at de bruker 30-40% mer enn en konvensjonell motor med tilsvarende effekt. Er det så ille? sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Januar 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2003 Originally posted by turbokano Rått!! RX-7 er kånge bil!! kunne gjerne hatt en selv,men er litt utenfor prisklassen en lærling har råd til.håper det blir import av en 200sx s14 til sommeren.mye ga du for din rx7 ferdig inn i landet med alt av avgifter? gikk en svart rx7 med gullfelger her i kr.sand,glemmer aldri den bilen.den var så najs;) Håkon A er jo lærling :D Du får en Rx7 fra Japan til rundt en 150.000kr... :) Hvis du greier å leve med at du sitter på 'feil' side... Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Januar 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2003 aldri prøvd en høyrestyrt bil,går sikkert greit etter en stund.men vil foretrekke en venstrestyrt bil,er vell litt pes å få tak i deler til en høyrestyrt bil kanskje?? Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg