Gå til innhold

Automatsikring

Ranger emnet

Rockford Seat

Anbefalte innlegg

hvilke anl sikringholdere er det du har sett på? de jeg har er ca 6x3cm de har til og med blått voltmeter på toppen. er ikke så mye større enn en automatsikring. Kjipt med liten bil :P

Det er ikke bare plassen det kommer an på, skjønner du! :) Det skal avsikres så fort som mulig, og det skal litt skruing til på ei ANL sikring... ;) Og det hjelper ikke å pakke inn kabelen, som Morel skrev, når det står i boka at det skal være sikring så nærme batteriet som mulig, og FØR gjennomføring i metall. Som Lars så korrekt bemerket. :)

Nytt prosjekt på gang ganske snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si det heeeelt sikkert, men tviler på at en slik hovedstrømsbryter du snakker om er bygget for så høye strømmer, selv om det er et annerkjent merke du snakker om.. De FIA godkjente hovedstrømsbryterene jeg har kikket på er faktisk ikke merket til mer enn 100A.. og det holder ikke!

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da setter man på en hovedstrømsbryter som jeg skrev litt lengre oppe sammen med en sikring. er ikke no vits å gjøre ting vanskeligere enn det er.

Nei, men det er fortsatt ikke plass for det....

http://www.engenaudio.com/2004/chrome_3.JPG mellom batteriskinnen og utføringen i veggen har jeg ca 3cm å gå på, så derfor er ikke ANL noe alternativ..

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynabel har 200 ampere automatsikring, men det blir vell for lite til deg som skulle ha 300 ampere. den kosta 198 kroner.
¨

200 amp blir tynt ja... og prisen spiller ingen rolle...

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke sette inn en anl sikringholder og så stikke til nærmeste sparco forhandler og kjøpe en sånn "rally" bryter. altså sånn rød nøkkel. brukte det før jeg og det funka veldig bra. kjøper du av litt bedre kvalitet som feks sparco så tåler de så mye strøm.

Jeg har en strømbryter som 30mm2 kabelen til anlegget går igjennom, den er fra bilxtra. Tror du at dette blir en hindring og "bremser" strømmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke sette inn en anl sikringholder og så stikke til nærmeste sparco forhandler og kjøpe en sånn "rally" bryter. altså sånn rød nøkkel. brukte det før jeg og det funka veldig bra. kjøper du av litt bedre kvalitet som feks sparco så tåler de så mye strøm.

Det finnes ingen sånne små brytere som tåler så mye strøm!

Den som Sparco har (tror du de lager den selv?) ser helt lik ut til alle de andre som tåler 60-100A konstant.

Har sett en del på slike brytere selv. Skulle hatt en som tåler 250A for å kunne koble fra batteriet bak, men da må man opp i marine brytere som er ganske store (5 1/4" diameter).

Du kan jo forestille deg gnisten som vil oppstå når du kobler fra/til en konstant strøm på 250A...

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei lars, ut ifra bilden så ser ut som om det kan kobles en autosikring mellom bateri polen og selve skinene, altså en sikring ut av hver bateri og ca et pat cm ut i skinen, det hadde vel vært enda bedre løsning siden du ikke bruker noe mer plas og desutten greid deg med mindre sirking, håper du forstår hva jeg mener! den skinen jeg hadde i tankene er de med lengst "t" til høyre siden for bateriet. er det plus eller minus det? ellers må gratulere deg enda en gang for en rå og flott anleg!! :titties:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er fortsatt ikke plass for det....

http://www.engenaudio.com/2004/chrome_3.JPG mellom batteriskinnen og utføringen i veggen har jeg ca 3cm å gå på, så derfor er ikke ANL noe alternativ..

He he... Skjønner ikke hvorfor du må gjøre det så vanskelig j, Lars...? :rolleyes: Går det bra ellers da?

Nytt prosjekt på gang ganske snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider