Gå til innhold

Fukt ved lyd isolering

Ranger emnet

Probe GT

Anbefalte innlegg

Ja vet, er noe dritt vis det kommer noe fukt på de! Så det skal jeg gjøre! Takker for godt råd! Åssen matter lå det i jettan din? Vanlig isolering? De mattene jeg så på biltema hadde alu.folie på en side og dette stoffet på andre siden. Var det ikke noe lignene på jettan for og forhindre at vannet trakk seg inn? Går ut ifra at Alu.foilet skal legges mot gulvet..?

Husker ikke helt men jeg tror det var sånn fler fargede matter i jettaen.

Noe slags stoff blanding.

Er lurt å sjekke under hoved mattene på gamle biler.

Jeg har måttet sveise gulvet i bilcross biler pga opprusting.

trengte hjelp av brodern en gang. Tråkket rett igjennom gulvet og ble sittende fast. Skarpe kanter gitt....

Har desverre ikke noen erfaring med disse mattene med alu på, men det er jo bare å spørre forhandleren om hva som lønner seg.

Hvis de har noe greie på det da vel og merke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så noen sa noe om "matter" på boks her, går dette ut på det samme som bygge skum?

for hvis ikke kunne du prøvd å få tak i noe bygge skum, noe man bruker får å isolere rundt vinduer på hus osv, du får det på sprøyte (akuratt som ferdig krem) og sprøyter det utover, så tar du noe og gnir over så det fordeler seg fint, størkner etter noen timer, men husk at det må ha luft får å størkne, og hvis du har tatt på får mye skum kan du bare sage eller skjære av skummet med kniv og tilpasse selv.. bare en ide liksom!

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn som ser ut som krem? eller noe hvertfall, hehe har tenkt på det.. men åssen blir mattene på boks da? Trodde dette var noe av det samme?

Uff, jeg har oppdaget endel rustene skruer å dritt da jeg har skrudd opp vegger på bilen min, så er endel fukt der, så skal velge isolasjon med omhu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel muligens bli ett problem når man bruker byggskum til sånt.

Byggskummet sveller og blir seende ut som tykk eggedosis. Hard og svamp utseende.

Det blir masse små luft hull og der kan det nok legge seg mye fuktighet.

Hvis du bruker sånn isolasjon som man sprøyter på blir det helt tett og ser ut som ett lakk/tectyl belegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe sant nok, men sjekk ut om man kan få tak i byggeskum i forskjellige blandinger, mulig det fins en tykkere blanding av skummet som ikke danner noe særlig luftbobler. Det vanlige skummet, eller det jeg har prøvd, går ut ifra det er standar, ble det ikke så veldig mye luftbobler i, ble noen, men hadde vært morro å prøvd å sprøyte ut på en flate og så flatet skummet utover, mulig ikke boblene forekommer like lett, husk på at når man sprøyter rundt vinduer med skummet, så binder det jo også vinduet til veggen, det drar seg ut og størkner hvis dere skjønner. Correct me if im wrong!

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider