volvo_wizard Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 lurte på kor monge grade tendinga skall stå på, å ka kam vinkelen skal ver på en B21et sombrero Tenninga på b21 et skal være 12 grader... Den vil bli litt hvassere hvis du stiller den på 15 har jeg hørt.. har 15 selv.. Men du kan da ikke mene at han skal kjøre med 15 grader fortenning på en B21ET!!!!!!???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 230A skal faktisk ha 7 grader, men 10 står d i boka! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Men du kan da ikke mene at han skal kjøre med 15 grader fortenning på en B21ET!!!!!!???? Som jeg sier så er det det jeg har blitt fortalt av en annen kar jeg kjenner...! Kjørte på det i over et halvår! Har 12 grader nå, etter overhalinga... Som er ifølge Haynes boka..! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Men hvordan for jeg stilt tenninga på min B23A, med stift? Kamerat av meg dro fram tenningspistolen sin og begynte å leite etter den dumme streken, men det var død-født :P Står på dempertårnet hvor mye jeg skal ha, så det er greit.. Er litt tenningsbank, som jeg gjerne vil ha vekk. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Men hvordan for jeg stilt tenninga på min B23A, med stift? Kamerat av meg dro fram tenningspistolen sin og begynte å leite etter den dumme streken, men det var død-født :P Står på dempertårnet hvor mye jeg skal ha, så det er greit.. Er litt tenningsbank, som jeg gjerne vil ha vekk. la motorn gå på tomgang (VARM) løsne fordelen me en 13mm kopp å forlenger lr nøkkel da, ett fett, TA AV VACUM slangen på klokka på fordelern, så lys me pistoln til du se strken nerme seg 10 grader ca!! lr still den på ti, har du tennings bank har du vell 12-15+ grader fortenning, altformye på en A motor! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 la motorn gå på tomgang (VARM) løsne fordelen me en 13mm kopp å forlenger lr nøkkel da, ett fett, TA AV VACUM slangen på klokka på fordelern, så lys me pistoln til du se strken nerme seg 10 grader ca!! lr still den på ti, har du tennings bank har du vell 12-15+ grader fortenning, altformye på en A motor! Menne, med tanke på at jeg har stift, ikke elektronisk tenning, da ser jeg vel ikke den streken? Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Menne, med tanke på at jeg har stift, ikke elektronisk tenning, da ser jeg vel ikke den streken? selføgelig, lyse på strobelampa (tenningslampa) blinker vær gang syl. nr1 tenner, tror nok din bil å tenner gitt, har stilt tenning MANGE ganger på stift, d er på stift tenning d er mest vanlig å måtte stille fortenning, for på enn med el.tenning er d jo ikke noe stift som slites;) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Hmm, forstår... Skal titte på det når den går igjen.. Dritten stoppa igår og siden har den ikke starta.. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 husk å stille stiften også da guttær, skal værra 0,4mm i åpningen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg