volvo264 Skrevet Februar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 lurte på kor monge grade tendinga skall stå på, å ka kam vinkelen skal ver på en B21et sombrero Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Februar 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 ingen so veit?? må stille tenning..kan ikkje kjøre uten..alt blir bare rot da Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 Tenninga på b21 et skal være 12 grader... Den vil bli litt hvassere hvis du stiller den på 15 har jeg hørt.. har 15 selv.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Februar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 Tenninga på b21 et skal være 12 grader... Den vil bli litt hvassere hvis du stiller den på 15 har jeg hørt.. har 15 selv.. takker so mykje!! du e til GO hjelp!!! Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 Ikke still på for mye fortenning så! Da takker stemplene for seg. Kjør på 98okt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 har en b230a.. hva er tenninga på den? hva er best? blir det mye forskjell med å stille på den? noe ulemper som skjer vist man stiller og kjøre 98okt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 har en b230a.. hva er tenninga på den? hva er best? blir det mye forskjell med å stille på den? noe ulemper som skjer vist man stiller og kjøre 98okt? om motoren er orginal i bilen din så står alt du trenger å vite på et hvitt klistermerke på venstre støtdempertårn mellom demperen og skjermen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Februar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 okej..satse på å kjøre på 14 grade da.. men er de mykje forsjell på å kjøre på 98okt enn 95blyfri? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 ja, motoren din bruker mindre bensin om du kjører 98oktan. du kan måle forskjellen i forbruk og om det blir som på min så lønner det seg å fylle 98 oktan målt i kroner/mil. tenningsbank er også en teit ting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Februar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 okej.. tennings bank ja, ka so sjer då egentli? slår motoren tilbake? ka so må til for å hindre/fjerne tenningabank?? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 teningsbank er når bensinen eksploderer istede for å brenne... Dette skaper høye tempraturer og du kan brenne stemplene og sylindrene... 98 oktan har høyere "bankefasthet" det vil si at den tåler mere før den eksploderer..! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Februar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 teningsbank er når bensinen eksploderer istede for å brenne... Dette skaper høye tempraturer og du kan brenne stemplene og sylindrene... 98 oktan har høyere "bankefasthet" det vil si at den tåler mere før den eksploderer..! okej..takker for info..men ka som fororsaker tennings bank da? for mykje fortenning? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 okej..takker for info..men ka som fororsaker tennings bank da? for mykje fortenning? Noen som kan svare på det? har det problemet tror jeg, saken er att når jeg gir flat pedal så ebber/huppler bilen opp i aks når jeg har litt turtall, og da jeg så på tenn pluggene så var de hvite, eller litt grå hvite. kan det være for mye tenning? fortenning? ettertenning? og HAR jeg tennings bank??? kan det være tett benzin filter? (89mod colt turbo innsp.) Meeeeeeeeeen saken er att dette er 2. dag jeg har hatt dette problemene og begge dagene regnet det noe jævlig, kan det være fukt? overslag i plugger? Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Men husk EN ting da du justerer tenninga, Napp av vakium slangen på fordeleren :rolleyes: Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Men husk EN ting da du justerer tenninga, Napp av vakium slangen på fordeleren :rolleyes: Hva skjer hvis jeg ikke gjør det? Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg