Gå til innhold

Nå er plutselig død? Starter ikke.

Ranger emnet

CrZyWiz

Anbefalte innlegg

Heisann! Var å testet en annen forsterker i bilen. å noen dager senere skulle jeg koble til min egen igjen. som er en Harman Kardon TC-600, men den skrudde seg ikke på når jeg vridde tenninga? Så målte jeg spenninga over den. og jeg måler 5v over forsterker? er dette rett? hva kan være galt.

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er noe feil siden du har bare 5 volt over tilkoblings punktene på forsterkeren. men mål + kontakten på forsterkeren og sett "-" pinnen på voltmeteren på karoseriet til bilen, hva måler du da? da skal du nemlig ha 12 volt om du virkelig har 12 volt fram til inntaket på forstekeren, har du mindre så kan du ha en eller annen brudd på "+" kabelen mellom bateriet og forstekeren -ikke usansynlig brudd i sikringen ved bateriet- og den lave spenningen du målte er egentlig "rest spening" fra de innebygde kondensatorene i forsterkeren...

måler du 12 volt så flytter du "-" pinnen til "-" tilkoblings punkten på forsterkeren, måler du ikke 12volt så har du feil mellom det punktet og chassiset...

husker ikke helt men mener at den HK ikke har innebygd sikring, stemmer?

prøv! :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du to batterier et foran og et bak?? da må du sjekke sikringen foran .

Tenkte bare på dette hadde da jeg har vert borti dette med en kunde .

Han hadde automatsikring foran som kobla ut, han fortsatte å bruke dette til ting ble dødt .

Da jeg målte bak i bilen hadde han ca 5v på dette batteriet, skjønte med en gang hva problemet var .

Frank babyhmm?

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså: med forsterkeren koblet med + og minus så måler du 5volt over tilkoblings punktene + og -? hva måler du over bateriet? har du noe form for sikring/fordelingsboks/kondensator mellom forsterker og bateriet? husk å måle spenningen slik jeg nevnte tidligere. du nevnte 5volt mellom + og - på forsterkeren, men hva er speninngen mellom - og REMOTE når du slår den på?

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Vært å målt mer nå. Med forsterker koblet til måler jeg rundt 3-4volt over tilkoblingspunktene...12.6v over batteriet...Remote kabel og slikt er også iorden..skjønner ikke. Visst det er noen som har peiling og er intressert i forsterkeren, så si ifra. dette er visstnok en kanonforsterker fra noen år tilbake. men jeg skjønner ikke mer nå. Kobla fra forsterkeren,kobla den til...å mer skjer ikke :) Er intressert i bytte til forsterker som klarer med en JL 12W3 2x4ohm. med delefilter innebygd.

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider