djcorrado Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Har hørt om flere som har brukt GTD manufold fra golf og sveist om feste til turboen. Noen som har noen erfaringer med dette? Er det holbart? Må man bygge mye om på manufolden for å få det til å passe bak motoren, eller er det bare å fjærne feste og sveise på nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Holder på med det samme men jeg bruker manifold fra en golf 3 TDi Der står turboen oppover så han jeg kjøpte den av hadde kappet flensen og sveist på en ny t3 flens slik at turboen kommer nedover.. Men festene til en golf 3 tdi manifold er 10mm mens golf 2 sin gtd manifold er 8mm boltene i blokken på en g60 motor er 8mm.. golf 2 td har jo t3 flens orginalt Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Har hørt om flere som har brukt GTD manufold fra golf og sveist om feste til turboen. Noen som har noen erfaringer med dette? Er det holbart? Må man bygge mye om på manufolden for å få det til å passe bak motoren, eller er det bare å fjærne feste og sveise på nytt. Nå er det jo ikke sååå mye dyrere å kjøpe en skikkelig manifold med en gang da. Komplette kit får du her: http://vwturbo.com/products/items/g608v.asp Kommer på rundt 16 lapper med alt for et kit, og rundt 3 for bare manifolden Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaNtA_cRuZ Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 letet lenge etter er bra nok kit, kjenner du til dette kittet eller? vet ikke hvor mye ekstra man får om man slenger på en intercooler på den eller? noen som har bestilt fra disse folka før? om de er seriøse? håper båten min blir solgt til helga! da går alle pengene til bilen, :D 16k er det inkl moms og frakt tro? Siter 89 Corrado G60 (driver å bygger opp) 69 Bobble Rodster cab (havarert motor) 83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813 93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mouh Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 så vidt jeg vet så må du ikke betale moms da du ikke bor i det landet som delene bestilles fra. men du må jo betale Toll avgifter, og hvor mye dette er på er jeg ikke sikker. *Mouh* Siter Project NoName (93 Corrado 2L 16V Lysholm) CorradoClubNorwegen.Com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 letet lenge etter er bra nok kit, kjenner du til dette kittet eller? vet ikke hvor mye ekstra man får om man slenger på en intercooler på den eller? noen som har bestilt fra disse folka før? om de er seriøse? håper båten min blir solgt til helga! da går alle pengene til bilen, :D 16k er det inkl moms og frakt tro? Hvis du regner på det ser du det fort 1950*6,3=10395,- +mva 2598,75=12993,75 I tillegg kommer frakt og 25% mva på frakten og 210 kr i fortollingsgebyr Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaNtA_cRuZ Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 oki da ender vi på en 16500,- men det er vel kansje en grei pris!! ser det kittet gir 220hk men hva mer er det jeg kan gjøre for og presse ut en 250hk? Siter 89 Corrado G60 (driver å bygger opp) 69 Bobble Rodster cab (havarert motor) 83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813 93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 oki da ender vi på en 16500,- men det er vel kansje en grei pris!! ser det kittet gir 220hk men hva mer er det jeg kan gjøre for og presse ut en 250hk? Mer trykk, større dyser, større intercooler, arp bolter, muligens andre rådelager, muligens andre stempler. Vil ikke anbefale mer enn det settet gir, blir for mye varmestråling til innsuget siden det sitter over eksosmanifolden. Skal du ha mer er svaret 16vT Driver å lurer på å snekre sammen kit med 1,8T manifold og K04 eller K03 for 200-230 hk til 16v. Kommer ann på interesse selvsagt. Med god intercooler og lite trykk, behøver man kanskje ikke å senke komp med 2,0L 16v Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaNtA_cRuZ Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 jeg har jo også en 20V A4 turbo motor liggende også, hvordan er det og bruke råder og stempler og topp fra denne, på pg blokka? da er jo mulighetene mye større for og klare og hente ut mer? Siter 89 Corrado G60 (driver å bygger opp) 69 Bobble Rodster cab (havarert motor) 83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813 93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 ja, du kan bruke Den toppen på PG blokka, hvordan, kan du lese her 20v PG hybrid Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaNtA_cRuZ Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 jeg er ikke helt stabil på engelsk, fikk med meg at det er 3 oljerør som må blokkes, men hvordan er det med stempler osv da? er det bare og blokke de tre og slenge dette på bilen? hvordan er det med motorstyring osv? må jeg ta dette fra en Audi? har ikke hjerne eller noe til denne se! har komplett audi motor men jeg mangler resten liksom!!! :( Siter 89 Corrado G60 (driver å bygger opp) 69 Bobble Rodster cab (havarert motor) 83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813 93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 jeg er ikke helt stabil på engelsk, fikk med meg at det er 3 oljerør som må blokkes, men hvordan er det med stempler osv da? er det bare og blokke de tre og slenge dette på bilen? hvordan er det med motorstyring osv? må jeg ta dette fra en Audi? har ikke hjerne eller noe til denne se! har komplett audi motor men jeg mangler resten liksom!!! :( Det er tre retur oljekanaler som må tettes, org 20v stempler og råder går rett inn. Bruk G60 digifant Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaNtA_cRuZ Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 kan jeg bruke innsprøytningen som er på G60 toppen da? Siter 89 Corrado G60 (driver å bygger opp) 69 Bobble Rodster cab (havarert motor) 83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813 93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 kan jeg bruke innsprøytningen som er på G60 toppen da? Ja med fuelrail fra 1,8T Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Jeg lager manifolder jeg, sveiser om Td manifold (golf 2 og 3 er identiske) slik at man får den flensen man ønsker på. Td manifolden har langt bedre flow enn atp manifolden, spesielt etter en kraftig porting ;) Har laget flere av disse og har hatt 0 reklamasjoner, bruker forresten en sånn på min nåværende motor og der kommer det til å bli effekt opp mot 300hk Så send meg en PM om det er noen som trenger Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.