Gå til innhold

Solfilm

CoilOver

Anbefalte innlegg

Skal snart ta av den gamle solfilmen. Har lenge vært misfornøyd med den. Om kvelden er den grei, da er rutene sorte, men om dagen er rutene "grønne" med speileffekt. Helt pyton.

Skal ta ut vinduene denne gangen og sette på sort sodefilm. Men hvor mørk bør filmen være på sidevinduene foran?

Jeg tenker da på om det kan være vanskelig å se ut av sidevinduene om kvelden når det er mørkt, hvis sodefilmen er alt for mørk? Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

etter min erfaring, så vil jeg anbefale på det sterkeste å ha lik solfilm rundt hele bilen, ikke ha noe mørkere bakruter enn sideruter foran, det er ihvertfall stygt når sola skinner på bilen og rutene og du ser at det er to forskjellige styrker på solfilmen din...:rolleyes:

jeg har hatt litt forskjellige typer % på solfilmen min på de bilene jeg har hatt, alt fra 43% til 14%... på den siste bilen jeg hadde før primera`n hadde jeg først 35%, så ble jeg stoppa av politiet og da la jeg på 24% etter å ha vist bilen, så ble jeg stoppa her i høst og måtte ta av, og da la jeg på 14% solfilm... det ble bilen også solgt med... men 14% ER ikke å anbefale...! er jo tøft når ingen ser inn, men ikke så tøft når du ikke ser ut når det begynner å bli litt mørkt om kvelden... men det kommer jo litt ann på hva slags farge man har på bilen... jeg trur jeg ville ha satset på solfilm med 24%, 35% eller 45% lysgjennomtrengelse... på primera`n min nå, så skal jeg inn for å få på "proff solfilm" og da blir det 35% proff film, men kan jo ikke akkurat sammenlignede proff film med f.eks cd cardic film eller torshov film...

her har noen bilder av bilen min før jeg solgte den, med 14% solfilm på rundt hele bilen, ganske så mørkt...!

483897.jpg

diverse012.jpg

diverse015.jpg

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 15% på tidligere.. kan si at om kvelden å natta så såg eg kun lysene til bilene som kom inn i f.eks ei rundkjøring.. blei jo vandt til det og etter hvert var det ikke no problem..

men er enig i det Fox sier at 35% rundt hele bilen, er nok garantert finest, og du blir fort vandt til å kjøre i mørke med sota ruter :)

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solfilm på siderutene foran ER ikke lov....! bare se på de nye passatene som kommer nå, det har kun orginalt sotede sideruter og bakruter og ikke siderutene foran...

har selv en kompis med en Nissan Primera SRI P10, og han har fått "brent" solfilmen mellom to glassruter på alle rutene (bortsett fra bakruta og frontruta...)

han var helt sikker på at ingen kunne si noe på det, men gjett hva?

biltilsynet hadde ikke samme syn på saken, og gjett hvordan det gikk...!

han brukte penger på noe som ikke hjalp så veldig mye...

men men, solfilm skal jeg ha på rutene uansett, bytter bare ruter ei lita tid hvis jeg skulle bli stoppa og setter inn de som er sota etter litt....

det er mange "rare muntlige regler" for dette etter det jeg har hørt, men solfilm på siderutene foran er ikke lov uansett... (har selv blitt stoppa med forskjellige styrker solfilm, men ingen nåde... til og med 45% lys proff film, måtte av på en calibra etter møte med biltilsynet, og det var ikke mørke rutene...)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider