Gå til innhold

VW Gamma og CD-veksler..

Ranger emnet


Cheaper

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Eier nå en VW Passat fra 95 med orginal VW Gamma radio, med en utsalgspris i Norge ny på godt over 15.000kr...Det er snakk om en RDS radio produsert av Blaupunkt, den har en orginal CD-skifter styring, men problemet er at denne mest sansynlig kun virker på den orginale VW (Blaupunkt) cd-veklsern som måtte kjøpes ekstra, og disse er vanskelige og oppdrive. Vet ikke om den takler en vanlig Blaupunkt Cd-veksler av typen CDC-A08 en gang..

 

Vet bare at man kan kobble en adapter kabel mellom Radioen og Vekslern...men vil jeg kunne styre og se tittlene i disp. da å, eller må jeg montere ekstra disp (kjipt)...Noen som har peil? Noen som vet om spillere som virker på denne spilleren...Meget takknemmelig for svar;)

 

Radioen passer perfekt inn i interiøret, derfor er de dumt å bytte ut den, meget god lyd har den også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte en blaupunkt skifter i en 2001 A4 2.5 tdi quattro, og der satt det en orginal audi radio.

MEN, du må ha en "dings" på ledningen mellom skifteren og spilleren. Kjøpes hos blaupunkt forhandlere.

Fikk opp cd nummer og track nummer i displayet i bilen.

Så det bør ikke være noe problem.

Jo Inge, Team Bilradiohuset

dB Drag Competition Team.

Loudest team in Norway

Record holder 173.5 dB......

Hotline: 62 81 11 46

mail: jo.inge@bilradiohuset.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg vet så er gamle Gamma CD veksleren basert på Alpine innmat. Mener at CD vekslerene til Audi ikke ble basert på Panasonic/Blaupunkt før i `97. 2Fat2Fly her på forumet har samme problemet på sin `96 A4, der har org CD veksler tatt kvelden og det er ikke flere å få fra Audi. Som Jo Inge er inne på så finnes det adaptere bla her , men dette er til head units fra `98 og oppover.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops, har nok rota litt med hode mitt nå.

 

Kan skaffe en dekoder til panasonic cd skifter som skal passe på VW gamma/Beta radioer. Dekoderen koster ca 800 kr og så kommer jo selvfølgelig cd skifteren i tillegg.

 

Send meg en mail dersom det er av interesse, kan lage en pakkepris på dekoder og skifter.

Jo Inge, Team Bilradiohuset

dB Drag Competition Team.

Loudest team in Norway

Record holder 173.5 dB......

Hotline: 62 81 11 46

mail: jo.inge@bilradiohuset.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjører rundt med en VW Gamma, kan du bruke en Sony 6 platers CD-skifter sammen med en interface. Det eneste jeg må vite er om Gamma er trykt på Kassett luken eller under volum kontrollen (2 utgaver av interfacen).

 

Et annet alternativ er jo å kaste Gamma spilleren og kjøpe seg en skikkelig cd/radio...

Ford Fiesta ST 150 -08 Frozen Wite

Ford S-MAX Titanium S 2,2 TDCI 175hk -09 Panther Black

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår