Gå til innhold

Forza motorsport.....

Ranger emnet


lie

Anbefalte innlegg

jeg har både forza og gt4... jeg syns at forza er ett bedre og mer underholdene spill en gt4... men smaken er som baken som man sier; delt i to.. hehe

diskusjonen om hva som er best kan vi alle bare hoppe over.. det blir like dumt som å diskutere AMD og Pentium (vi vet alle at pentium er best.. :P), windows og linux etc. alle har sin mening...

 

jeg har iallefall Forza-mani.. hehe

1997 BMW 520iA [Grønn Metallic]

1971 VW Boble 1302 L [Blå Metallic]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 294
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I kveld fikk jeg endelig litt tid til å justere inn surroundanlegget og prøve Forza selv.

 

Jeg må si det overrasker, på en positiv måte!

Spillet har alt det jeg savnet i GT4, pluss mer til, og alt er lagt til på en perfekt måte.

Noe av det som kan nevnes er større simulator følelse. Bilene reagerer på bla. vind og temperatur i banen! Annet som kan nevnes er at bilene skades (kan slåes av), og de blir vanskeligere å kjøre med f.eks. knekt forstilling eller uten bakvinge. Dessuten kan AI-en tilpasses, slik at den kjører slik du gjør. Du kan også laste inn kompisene dines profil, og AI-en vil bli som dems kjørestil og kunnskaper.

Stylingen er ikke bare juggel heller. Aftermarket støtfangere gir faktisk bedre downforce og bedre luftstrømmning under bilen.

Her kan du også turbokonvertere OG tune NA på samme motor, noe som ikke gikk på GT4, dessuten kan du kjøpe nye motorer. Jeg har kjøpt Supra TT-motor og satt den i en Lexus IS200. Gøy! :)

Det som imidlertidig savnes er muligheten til å kjøpe brukte eldre biler.

 

Her simulerer spillet kvalifiseringsrunden før hvert løp, slik at du ikke alltid havner bakerst i startrekka slik du ble på GT4, hvis du da ikke gadd å kjøre kvalifiseringsrundene vel og merke.

Dessuten er en streetracing-del lagt inn i spillet.

 

Når du starter spillet må du velge en region. Du velger mellom USA, Europa eller Asia. Dette for at du skal få flere av bilene som hører til den spesifikke regionen. Som det står i spillet er Nissan Skyline vanlig i Asia, og mer sjelden i USA og Europa, og Corvette var mer vanlig i USA osv. Så jeg valgte Asia! :)

En annen ting som påvirker regionen er når du skal selge bilene. De er mer verdt i regionene hvor de er sjeldne. Alle bilene har dessuten en egen graf som hviser hvor sjeldne de er, sammen med toppfart, aksellerasjon osv.

 

Det er sikkert mye jeg har glemt, eller ikke har kommet langt nok til å få prøve!

 

Den første timen satt jeg og bannet fordi jeg synes det var vanskelig og upresist, men jeg ble til slutt vandt med styringen og alt ble mye morsommere. :)

 

Jeg har spilt GT4 siden det kom ut og frem til nå, og etter bare noen timer med Forza så tør jeg å påstå at Forza er et bedre spill. Men det er nå min mening.

 

Forza har tatt det beste fra Gran Turismo, Need for Speed Underground, Toca Race driver og R:Racing Revolution og smeltet det sammen til et fantastisk bra spill!

Hvis noen her går med tanker og lurer på om de skal skaffe seg spillet: SKAFF DET! Du vil ikke angre! :)

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er med en Saab må det jo være tidenes høydare :D

 

Ble faktisk veldig imponert over spillet jeg også, knall spillbarhet, god skaderealisme og siden motstanderne er delvis "oppegående" blir det mange tøffe dueller (som dog ofte ender i sandfella for begge to :p)

 

varmebremser.jpg

drift.jpg

-98 Saab 9-5 - Gamle Svarten

-74 Saab 96 V4 - Den grønne rønne

 

Have Turbo .. will travel ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aero: er dette direkte skjermbilder ifra spillet? isåfall var grafikken Skuffende!

 

btw, release er ikke før 13mai, expert hadde annonsert feil.

 

De er tatt fra spillet ja, men debugbiosen på xboxen tar ikke screenshots i mer enn 640x480, så disse er strukket ørlitt...

 

Dessuten taklet de ikke helt overgangen fra 16:9 til 4:3 :)

 

edit: har fått strukket de litt mer ut i bredden nå, så de ser bedre ut ...

 

Ligger flere shots her: http://home.online.no/~haavi/forza/

-98 Saab 9-5 - Gamle Svarten

-74 Saab 96 V4 - Den grønne rønne

 

Have Turbo .. will travel ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Men da spiller jeg dette også for tiden :p Har ikke kommet langt, nettopp ferdig med Asia turneringen (der man kjører med Trueno).

 

Men jeg lurer på noe angående klassene i spillet jeg... Er bare senere at de har noe å si håper jeg? Da mener jeg f.eks D4->C3 etc.. Og hvordan er klassene delt opp? Kjøpte spillet veldig pent brukt uten cover skjø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grafikken er ingenting å klage på. Ingenting annet heller for den saks skyld.

Har både GT4 og Forza og i min mening er Forza et MYE mer underholdende spill. Det eneste GT4 er bedre på er antall biler(savner noen biler i Forza) men dette glemmer du egentlig fort, siden man har mange flere valg når det gjelder selve bilen. Den herligste funksjonen er jo selvsagt å kunne bytte motor! kiddie

(FYI: Drifting i Forza er også mye enklere og mer gøy, mye takket være xbox kontrollern)

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår