240 V8 POWER Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 om clutchlamellen har 4-pucker, den er altså ikke rund, må det være sinter da? Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Nei, teoretisk sett kan en sinter være rund, er jo materialet lamellen er laget av. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 det jeg mente også. antall pucker er vel bare for å få hardere trykk pr. cm2... Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 siden dette er en sinterpøkk tråd lurer jeg på hvorfor f.eks sachs oppgir at f.eks en 655 trykkplate (1000kg klemkraft ) til ca 470nm med organisk lamell (denne er helt rund og har større areal en en f.eks 4 pucks sinterlamell hvorfor kan man overføre mer kraft med en sinterlamell og 655 trykkplate "biter sinterpuckene bedre på svinghjul/trykkplate? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=turbokalle=- Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Sinter er mer av/på. Ikke så mye sluring som en valig lamell. Har aldri kjørt med det sjøl, men har en kamerat som prøvde det et par mnd. Da gikk det med både en bakaksling og et par girkasser. (tru jg hvertfall.. har mista litt oversikten:D). Kan nok skyldes en litt kvass kjørestil, men tru ikke den clutchen gjorde saken no bedre akkurat.. Bytta tilbake til en vanlig slitt lamell da vi bytta girkasse sist. Da hadde sintern spist opp litt av svinghjulet, var noen fine riper rundt hele. :) Men så var hverken svinghjulet eller trykkplata helt god fra før heller.. Siter Volvo 240 TIC - 86 Volvo 850 T5 -95 (solgt) Volvo 240 GL - 85(solgt) Volvo 740 TIC -87 (solgt) Volvo 740 TIC -88 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bsh Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Har hatt sinterlamell med 4 pucker i Mercedesen i flere år og den er skikkelig av/på å kjøre med. Har 6 pucker i den andre bilen, men har ikke fått prøvd den enda. Har blitt fortalt at jo flere pucker, jo snillere å løse ut. bsh Siter Lancer Evo II 1/4 mile 10.89@215 kmt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Både gruer meg, og gleder meg til å prøve sinterclutchen jeg har kjøpt til golfen.. ;) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Februar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 .vølvø skrev: "biter sinterpuckene bedre på svinghjul/trykkplate? Ja det stemmer Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats`ern Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 jeg kjøpte meg 5 pucks sinter med fjærer jeg. den skal vist være rimelig snill.. men det er jo sant som folk sier.. flere pucker .. snillere å kjøre med. 4 pucks er ganske så av og på om du treffer på rette clutchen. Siter Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). §15.5: "Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Min er 4puck..Lagd av Clutch og brems i Oslo. Han sa at jeg ikke måtte låne bort bilen til noen damer når jeg fikk i den der ;) hehe..Vil tro den napper ganske greit. Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 er sinter et materiale? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Jepp, materiale lamellen er laget av.. :) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 nei sinter er ikke et matriale Sinter= måten det blir lagdt på man får mange forskellige belegg f.eks sinterbelegg laget av kevlarfiber+aramidfiber+kopperpulver +bindemiddel presses sammen med høyt trykk mulig de varmer det opp samtidig også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg