Dulle Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 OK..nå er jeg jævlig frustrert her. Finner absolutt ingen steder å trekke kabler inn i kupeen. På g20.net er det en fyr som foreslår at jeg skal ta av et hjul og greier. Må da være en enklere måte enn dette? Nå har jeg vært ute i bilen i halvannen time. Det eneste jeg fant var en stor gummipakning som det gikk et stort rør inn i, på passasjersiden av torpedoveggen, sånn litt mot midten..men denne virka jævla tjukk, og jeg har ingen syler hjemme, så jeg prøvde med en nål, men det gikk ikke.. Så..kom an folks..bare fortell hvor dere har trukket kabler. Det er jo mye folk her som har anlegg osv.. Hvis dere kan få tatt noen bilder også, så er det enda bedre.. Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Antyoui Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by Dulle OK..nå er jeg jævlig frustrert her. Finner absolutt ingen steder å trekke kabler inn i kupeen. På g20.net er det en fyr som foreslår at jeg skal ta av et hjul og greier. Må da være en enklere måte enn dette? Nå har jeg vært ute i bilen i halvannen time. Det eneste jeg fant var en stor gummipakning som det gikk et stort rør inn i, på passasjersiden av torpedoveggen, sånn litt mot midten..men denne virka jævla tjukk, og jeg har ingen syler hjemme, så jeg prøvde med en nål, men det gikk ikke.. Så..kom an folks..bare fortell hvor dere har trukket kabler. Det er jo mye folk her som har anlegg osv.. Hvis dere kan få tatt noen bilder også, så er det enda bedre.. Fant et fint hull på høgre sida av bilen,,tok vekk skuffe/hylle tingen som er framfor passasjersetet, tok ut gummi "korken" som stod i hullet og trykte den gjennom,,,skar til gumi korken etterpå slik at eg fekk den inn ilag med kabelen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P11GT Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Her er bilde av hvor jeg trekket kabelen til anlegget mitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr_primera Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by P11GT Her er bilde av hvor jeg trekket kabelen til anlegget mitt Du må nok laste opp bildene til internett for at vi skal kunne se de... Her er en link til diverse gratis-plasser hvor du kan laste opp bilder...:) http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54462 Siter --> Nissan Primera 96 <-- X - Toyota Corolla 83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kuli Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Hjalp en kompis med å legge strømkabel på en P11. La den gjennom ved rattstammen. 21mm2 da!! Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wirrumsen Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Sleit med samme problemet. Løsningen ble å trekke strømkabelen inn gjennom et hull helt til høyre øverst oppe på motorrommet, slik at den kom inn til "døra", og videre inn gjennom hullet der, og inn i kupeen. Vanskelig å forklare, men skal se om jeg får tatt bilde av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P11GT Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Originally posted by mr_primera Du må nok laste opp bildene til internett for at vi skal kunne se de... Her er en link til diverse gratis-plasser hvor du kan laste opp bilder...:) http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54462 Det er første gangen jeg prøvde meg på å laste opp bilde, og jeg har ikke så voldsomt peil på sånne internett ting. Skal prøve å se om jeg får fikkset det, men nå er jeg på jobb. Takk for linkene:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NISMO racing Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Jeg gikk inn mellom inner og ytterskjermen ved åpningen ved påfyllingen til vindusspyleren. Fulgte bare karrosseriet (brukte lang ståltråd) og kom ut ved det ene dørhengselet (høyre side). Trakk inn gjennom en gummiforing nederst ved A-stolpen. Siter - 07 mod VW touran tdi highline dsg - 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci - 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci - 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 NISMO Racing: Hvor mye måtte du demontere for å få til dette? Jeg har nemlig sett det hullet..går masse kabler der.. men jeg kommer ikke med hånda langt nok nedi til å få riktig vinkel på kabelen. Den forsvinner bare ned i fronten av skjermen :\ Men jeg har faktisk hørt flere som har dratt den igjennom her. Mulig jeg får bruke litt tid på det. Kuli: Gjennom ved rattstammen faktisk. Åssen kom du til der? Tok ut motoren? :) Jeg blir egentlig ganske oppgitt av at Nissan har gjort dette så vanskelig. Tror de ærlig talt at originalanlegg er nok for ALLE som kjøper P11?? :rolleyes: Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NISMO racing Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Tror jeg demonterte dekselet nederst ved beina der gjennomføringen er, og dekselene langs døråpningen. Deretter dro jeg kabelen langs døråpningen, under baksetet og til bagasjen. Men banna noen timer før jeg fikk den gjennom skjermen!! Mener cluet var å treffe hullet der dørhengslet er..Er en stund siden, mye er fortrengt:rolleyes: Siter - 07 mod VW touran tdi highline dsg - 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci - 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci - 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kuli Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Bare å gå under bil og en inni, så trekker du den gjennom gummien ved rattstammen. Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 på P10 er det rimelig enkelt å strekke strømkabeln fra motorommet og bakover. jeg brukte det samme hullet som er til speedometer wiren og det funker fint :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet Februar 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2005 På P10 er det jo kjempeenkelt. åpner man hanskerommet kommer man inn i dasjen selv med megapølserfingrer..og så er det en gummipropp nesten rett bak hanskerommet. Veldig enkelt og fint. Litt FOR enkelt ser det ut til..siden de forandret det til P11.. Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^Vello Skrevet Februar 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2005 Jada, var flott å trekke kabel på p10;) Siter - 1997 Nissan Primera GT - x 1995 Nissan Primera lx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet Februar 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2005 Her er bilde av hvor jeg trekket kabelen til anlegget mitt Ja! Det var der jeg prøvde ¨komme gjennom på min og..prøvde med kniv, prøve med nål..syl hadde jo vært tingen, men den hadde vi ikke hjemme..doh. Men hvor cirka kommer kabelen ut på innsiden da? Mye stress å finne den igjen, eller ser man den med en gang? Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg