Gå til innhold

Merker man mye forskjell med sportsfilter


Pedersen

Anbefalte innlegg

Njæ. Men det bråker fært i hvertfall :) Men etter at jeg renset mitt så syns jeg at bilen gikk bedre. Om det var psykisk vet jeg ikke, men samme det når jeg trodde det ;)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pedersen

Satt og lurte på om jeg skulle kjøpe et sånt Kit sett fra KN. Vil man merke noe særlig bedre effekt med et slikt filter i forhold til det orginale? Har en 2.0i 16v 1998 mod.

 

Heisann.

 

Mye forskjell blir det ikke, kanskje du merker litt men det ligger også mye psykisk bak det. Bråker altfor mye spør du meg ...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ble faktisk "dauere", men jeg tro det er at den suer inn varm luft. Når våren kommer og jeg gidder og gjøre noe annet med bilen enn å bare vaske av salt, så skal jeg legge filteret ned med støtfangeren så motoren får masse frisk luft. Det tror jeg hjelper:)

Men lyden synnest jeg er rå!

Er det forskjell på forskjellige merker sportsfilter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel plassert akkuratt der som alle andre her på forumet har plassert sine åpne luftfiltre. rett etter luftmengdemåleren.

og ja det suger nok inn varm motordunst.

Men det som går an å lage, som noen her på forumet har laget, er ett varmeskjold. eller du kan lage et luftintak i panseret rett over luftfilteret, da får du hvertfall luft. for det røret som ligger der og gikk tidligere til luftfilterboksen, det tror jeg ikke hjelper mye ass..

 

Men du Pedersen, du snakkte om K&N luftfilterKIT, det vil si, med masse rørbøyer og slikt, slikt at du får kaldest mulig luft eller noe?

Da hadde jeg satset på det.

Men du merker nok ikke store forsjell fordeom, fordi det gir nok max 5 hk mer eller no..

 

Og motoren bråker ikke, det blir bare grommere lyd ved pådrag! å det er bare heftig :)

 

Correct me if im wrong plz :)

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

 

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du glemmer kanskje at det ikke går å si det slik..

 

Hvis ei måling beviser at KN filter gir 3 hk økning og en annen måling viser at komplett eksos gir 9 hk blir det ikke 12 hk når man monterer begge delene på en bil..! Som oftest blir det mindre når man monterer ihop, men man får oftere en motor med mer rett kjørbarhet slik vi unge folk liker det

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke effektanlegg da jeg monterte "åpent"luft filter, ble MYE grommere lyd. Merka ikke veldig stor forskjell da jeg tok det av. Jeg tok av toppen på luftfilterboksen og putta filteret nedi den halv delen som er skrudd fast i karosseriet, så den fikk litt kald luft hvertfall...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår