Gå til innhold

A4 TQ 300hk++ 400nm++

Ranger emnet


Rayho

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke bremset, men sier seg selv at man får bra med effekt av å bruke 125.000kr på motoren. Ingenting er spart på. Lik bil med litt mindre trim, også fra TS, bremset til 317hk. Har hatt mye forskjellige biler med over 300hk, å denne VET jeg yte bra over 300hk. Turbo og IC holder til 450hk, men trenger smidde råder for å kjøre med over 350hk. Jeg har smidd veiv i min. Pluss at alle lager i motoren ble byttet ved trimming, samt stempelringene. Alt var støkent fra før av, men som sagt ikke vits å spare på sånt når man bikker 300hk i en 1,8liter.

Kjører nå med noen mindre dyser enn på sommerføre, å lavere turbo trykk. Kjører nå på vanlige 2,7 biturbo dyser, å lader bare 1,3 bar(280-290hk).. Det holder på vinterføre. Vi har snødekte veier her, å da får jeg ikke feste før utpå 4. gir. Før det spinner alle fire hjul konstant.

 

De som kjenner til TS vet hva dette er.

Se evt tsracing.no

-92 Mazda Rx-7 Twin Turbo

x-03 Smart Roadster Coupè 115hk/190nm 1,7bar

x-92 Ford Sierra Cosworth 4wd LTD EDT

x-00 Ford Mondeo ST200

x-96 Audi A4 TQ 330hk/450nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rayho

Er ikke bremset, men sier seg selv at man får bra med effekt av å bruke 125.000kr på motoren. Ingenting er spart på. Lik bil med litt mindre trim, også fra TS, bremset til 317hk. Har hatt mye forskjellige biler med over 300hk, å denne VET jeg yte bra over 300hk. Turbo og IC holder til 450hk, men trenger smidde råder for å kjøre med over 350hk. Jeg har smidd veiv i min. Pluss at alle lager i motoren ble byttet ved trimming, samt stempelringene. Alt var støkent fra før av, men som sagt ikke vits å spare på sånt når man bikker 300hk i en 1,8liter.

Kjører nå med noen mindre dyser enn på sommerføre, å lavere turbo trykk. Kjører nå på vanlige 2,7 biturbo dyser, å lader bare 1,3 bar(280-290hk).. Det holder på vinterføre. Vi har snødekte veier her, å da får jeg ikke feste før utpå 4. gir. Før det spinner alle fire hjul konstant.

 

De som kjenner til TS vet hva dette er.

Se evt tsracing.no

 

Er vel p.g.a. folk kjenner til ts at dem tviler. så jo bilen hannes som skulle være så rå og målte 460hk.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, likt kit med mindre dyser og mindre turbotrykk bremset 317hk(tilsvarer 500 cossie hester, jada har hatt grådyse oppsett i cossie før). Så si hva dere vil, men ts racing er flinke med det de holder på med. Dette fører til sjalusi hos utestående som ikke vet hva de prater om.

Men hold dere til topic, evt moderator, slett usaklig piss.

-92 Mazda Rx-7 Twin Turbo

x-03 Smart Roadster Coupè 115hk/190nm 1,7bar

x-92 Ford Sierra Cosworth 4wd LTD EDT

x-00 Ford Mondeo ST200

x-96 Audi A4 TQ 330hk/450nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rayho

Som sagt, likt kit med mindre dyser og mindre turbotrykk bremset 317hk(tilsvarer 500 cossie hester, jada har hatt grådyse oppsett i cossie før). Så si hva dere vil, men ts racing er flinke med det de holder på med. Dette fører til sjalusi hos utestående som ikke vet hva de prater om.

Men hold dere til topic, evt moderator, slett usaklig piss.

jaså du,da kan jo du og morten lerdahl(alias morten skogmus i den slitne hvite sierran fra (gatebil 2004) ta ett race da!han har 508 ærlige hester.da finner vi fort ut om 317 audi-hk er 500 cosworth-hk.han kjører skjorta av deg! så slutt å uttal deg om ting du ikke har greie på.slutt å prat piss.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umodent forum det her... Herregud. Skjønner at det er mye rart her inne. Langt mellom hver serøse innlegg.

Å sammenligne Audien med en sliten sierra med masse motor er jo ingen vits. Denne er bygd for å kunne brukes til daglig, uten å skjemmes. Er litt mer classy enn en sierra. Har hatt 2 cossier før med mye trim, men er jo bare skruing på de bilene. Holder aldri. Dessuten har jeg en 1,8 liter som er 150hk i orginalt, koster mye å hente mye effekt ut av en sånn bil. å noe særlig over 300hk har jeg heller ikke behov for.

 

Men dette var en salgsannonse, så hvorfor i all verden klarer dere ikke å holde dere til det??

 

Ps.

Race har jeg vokst fra for mange år siden. Forrige eier kjørte bilen på det årlige lokale dragracet i streetklassen og vant der i fjor. Dette før siste steg i trim blei montert. Men er liksom ikke det denne er bygd for.

Sitter på en Turbonetics T04 som lader 2bar ved max., stabiliserer seg på 1,8bar. For vanlig gate ligger stab trykk på 1,5 bar.

-92 Mazda Rx-7 Twin Turbo

x-03 Smart Roadster Coupè 115hk/190nm 1,7bar

x-92 Ford Sierra Cosworth 4wd LTD EDT

x-00 Ford Mondeo ST200

x-96 Audi A4 TQ 330hk/450nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Bilen går greit den. Synd at clutchen gikk på det der draget. Har etter dette byttet til mye større intercooler. I den sammenhengen måtte fronten byttes for å gi plass. Det ble da en Kerscher front. Har også tatt vekk alt av alugitter foran. Nå sitter det RS4 grill også. I tillegg er 19" felger på plass.

 

Ps.

Jonte

kan du evt legge noen nye bilder inn. Får nok ikke tatt dem før helga, men kunne kanskje mailet deg dem. Selv kan jeg lite med data:rolleyes:

-92 Mazda Rx-7 Twin Turbo

x-03 Smart Roadster Coupè 115hk/190nm 1,7bar

x-92 Ford Sierra Cosworth 4wd LTD EDT

x-00 Ford Mondeo ST200

x-96 Audi A4 TQ 330hk/450nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rayho

Joda. Bilen går greit den. Synd at clutchen gikk på det der draget. Har etter dette byttet til mye større intercooler. I den sammenhengen måtte fronten byttes for å gi plass. Det ble da en Kerscher front. Har også tatt vekk alt av alugitter foran. Nå sitter det RS4 grill også. I tillegg er 19" felger på plass.

 

Ps.

Jonte

kan du evt legge noen nye bilder inn. Får nok ikke tatt dem før helga, men kunne kanskje mailet deg dem. Selv kan jeg lite med data:rolleyes:

 

Hva klarer den av tider på 201m da??

Har den noen ganger blitt testet på 402m?

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel 8,5sec på 201m og 148km/t. Dette med forrige steg på trim, men det blir altfor kort. Turboen lader ikke ordentlig før nesten 4000 o/min. Tar det også rolig i starten. Aldri droppa clutchen, men slurer på 4000 o/min. Litt redd for kassa pga den Sachs clutchen tar ganske konsist.

Hadde vært gøy å prøvd den på 402m, men det arrangeres ikke her nord. Bilen er bedre egnet til banekjøring egentlig.

-92 Mazda Rx-7 Twin Turbo

x-03 Smart Roadster Coupè 115hk/190nm 1,7bar

x-92 Ford Sierra Cosworth 4wd LTD EDT

x-00 Ford Mondeo ST200

x-96 Audi A4 TQ 330hk/450nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rayho

Var vel 8,5sec på 201m og 148km/t. Dette med forrige steg på trim, men det blir altfor kort. Turboen lader ikke ordentlig før nesten 4000 o/min. Tar det også rolig i starten. Aldri droppa clutchen, men slurer på 4000 o/min. Litt redd for kassa pga den Sachs clutchen tar ganske konsist.

Hadde vært gøy å prøvd den på 402m, men det arrangeres ikke her nord. Bilen er bedre egnet til banekjøring egentlig.

 

Får ta deg en tur til piteå til someren vis du enda har bilen, der blir det jo kjørt 402m.

kan det stemme at med det gamle trimmen du hadde da var det ca 300hk da etter tiden. Hadde chippa cossien første gangen æ testa da gikk den på 8.8sek. den skal da ha 270hk.

 

Men rivstart er vel ikke noe problem med audien skal ikke kassa tåle bra på den eller er dem blitt noe dåligere på nyere mod????

 

Du har ikke sjekket opp om det ikke går og så litt mere fortenning på lave turtall så du får opp trykke tiligere?

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va vel ca 300hk da ja. Men husk den T04 turboen er ganske stor i forhold til en chippa cossie sin T03, så går ikke an å se effekt på 201m. Blir så seint trykk på stor turbo. Huske da jeg hadde cossien min. Kjørte bedre tider med orginal turboen enn med T35 turboen på 201m. Med liten turbo får man effekten med en gang. Merker ikke at bilen min er trimma med vanlig bykjøring. Drar den jo aldri over 4000 o/min ved vanlig kjøring. Kjører med rustfritt anlegg med to potter, så den bråker ikke heller noe ved lave turtall.

 

Vil ikke prøve hvor mye kassa klarer. Er generelt forsiktig med bilen egentlig. Liker best å dra den ut på giran i litt fart.

-92 Mazda Rx-7 Twin Turbo

x-03 Smart Roadster Coupè 115hk/190nm 1,7bar

x-92 Ford Sierra Cosworth 4wd LTD EDT

x-00 Ford Mondeo ST200

x-96 Audi A4 TQ 330hk/450nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår