Gå til innhold

festing/montering av laguna leppe!

R_Style

Anbefalte innlegg

har nå skaffet meg en renault laguna leppe som jeg skal montere på P10`n min... også lurte jeg på hvordan og hva dere har festet denne frontleppen med?

har lest at "NissanPrimera" har montert denne frontleppen, så hvis du leser dette innlegget "NissanPrimera", så hadde jeg satt pris på en liten forklaring på hvordan du festet denne frontleppen...

men tar i mot alle tips :D

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av en kompis av meg som jobber på bilia... han skaffet en som satt på en "vraket" bil, der hele frontspoileren/leppa skulle skiftes, så jeg fikk den veldig veldig billig... frontleppa var faktisk helt hel...

men koster rundt 1500 kr ny hos bilia, hvis jeg ikke har hørt helt feil... (fint hvis noen kan rette meg her, hvis prisen er feil...)

men er ikke umulig at noen høggere rundt omkring kan ha denne leppen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte selvborende skruer eller karroseriskruer som noen kaller det. Ser ut som en vanlig skrue med gronve gjenger men i tupen av skruene er ett lite bor som lager hullet stort nok til gjengene. Litt vanskelig og forklare vis du ikke har sett sånne før, men stikk innom ett verksted. De vet hva jeg mener. Har du dem så er det bare og løfte spoileren inntil fangeren og skru dem fast med skruene. Jævli enkelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

karroseriskruer ja, vet hva det er ja;)

men da er jo ganske simpelt, løfte opptil, måle litt, skru fast...!:D

da får j prøve å montere den i morra da...!

skal legge opp ett bilde her etter montering, bare så innmari synd at j ikke har fått senkesettet mitt:mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by R_Style

karroseriskruer ja, vet hva det er ja;)

men da er jo ganske simpelt, løfte opptil, måle litt, skru fast...!:D

da får j prøve å montere den i morra da...!

skal legge opp ett bilde her etter montering, bare så innmari synd at j ikke har fått senkesettet mitt:mad:

Ja det er bare og gi gass:D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by R_Style

bare å gi "bånn gass" da ja...!:D

men p10turbo, har du noen bilder av fronten din, med laguna leppa på?

Beklager men jeg har ikke bilder eller leppa. Ga bort leppa for en stund siden. Jeg bruker en leppe som egentlig er nedre del av bakfanger til saab 93 av siste modell. Den er dobbelt så lav. Og nei jeg har ikke noen bilder av den heller. Har ikke digital kamera eller kunnskap om og legge ut bilder heller. PC er ikke akkurat livet mitt:rolleyes:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder kan jeg bidra med. Er av X'en min. Er fra en Megane men det er vel nesten den samme om den ikke er lik da. Veit at bilen er møkkete på det ene bildet der :)

prima1.JPG

prima2.JPG

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ett uhell :) Planen var egentlig ikke å ta bilde av bilen. ;) Dessuten var det en kompis av meg som kjørte den oppi der og han har ikke lappen heller. :op

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider