Gå til innhold

Golf1

Ranger emnet


Bernt

Anbefalte innlegg

Originally posted by Jonte

 

Snart.. :) (håper jeg da)

 

Og NÅR han har fått G60 motor osv neddi den ener'n som han ikke eier enda så skal jeg ha turbo.

 

Er Bernt brodern din? Da kan du vel forklare han alt han må gjøre da i stedet for at han må spørre oss på forumet her?

Du som er slik golf expert mener jeg... ;) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by NoLimit

 

Er Bernt brodern din? Da kan du vel forklare han alt han må gjøre da i stedet for at han må spørre oss på forumet her?

Du som er slik golf expert mener jeg... ;) :D

 

Jeg har aldri vært noe Golf Ekspert...

 

Men, om du tror det. så ok.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajaajajaj! Jonte er min bror. Han sug kuk osv. Æ kommer til å parkere han med min golf.

 

Sånn blir det:

 

-Brock B1 felger. 16 toms.

 

-Sveise bur, 2 bøtteseter.

 

- 90 fangere. Lepper å diverse.

 

- G60 motor. Blir vel turbo konventert etter hvert.

 

MEN FØRST, må jeg finne en strøken golf.

 

Takk for hjelpen folkens. Ses på et eller annet VAG treff om noen år. Da skal jeg parkere hele gjengen med min golf 1 g60.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bernt

vwgolf2: Hva kjører du da? Mange hk på golfen din da ?

jeg kjøpte en org. golf 2 CL i april (2002) og har siden fiksa og ordnan utseende messig bare! Byttet fangere, seter, tepper, lykter osv...

Motoren er på ett sted mellom 90-95 hester ett sted fordi kam er byttet..

Målet er selvfølgelig sprekere motor, men ekke sikker på om det blir i denne bilen. Holder med 90-95 hester i begynnelsen da jeg ikke får lappen før om 4mnd!!! :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit prisen varier no jævlig.. men sånn ca hvor mye koster en helt ok gti.. bruk bar kjærre messom.

 

En jeg kjenner skal selge GTI'n sin nå.. en 83 tru e .. med motor som har gått ca 170 tusen..(motoren er bytta, gamle motoren gikk tom for olje... )

Bilen ser rimelig herja ut.. men motor,clutch og dempere er bytta.

 

Han mente han skulle ha sånn ca 6 tusen for den.. han skulle "pusse" rusta på kanalan før han sku selge.. hehe høres ikke helt bra ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyskland er vel ikke lurt om det skal være billig vel......

Kommer vel ikke under 15.000 i avgift uansett tror jg... må i tilfelle bli om et par år og prøve å få tak i en veteran...

Og frakt......

 

Har en ganske Ok mk1 jg...... hehe

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremgang og fremgang..... solgte motoren som skulle nedi der da, var en stakkers sjel som bare måtte ha en sånn motor så jg lot den gå for 2.500.- var rein motor.

 

Ellers så har jg bytta ene lyspæra bak, den var gåen.

Har malt litt oxo, gadd ikke vaske den først, så det ble litt tykke lag me maling, så ganske oki ut bilen da i et par dager, men nå er den like rustrød igjen. Får vel ta å finne frem malingsbøtta å helle litt over den....

 

Det eneste jg til nå har funnet me bilen som er bra (bortsett fra å være golf da) er at den er fullstendig rustfri underog at den var billig.....(fikk den! :)

 

Hadde ikke den tida jg trodde jg skulle ha i vinter da byggeplanene for verkstedet mitt ble forskjøvet noen måneder, håper på at det er oppe å går om en mnd tid, men da blir det full skruing for å få gullet i rasingklar tilstand :D

 

Mk1ern blir vel stående i et hjørne inntil videre eller så blir den spiker.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hvis du Bernt tror at det er en dans på roser å få godkjent en golf 1 M/g60 motor så tar du skammelig feil...

I norge vil jeg helst si at det er nærmest umulig!

Jeg vet bare om en person i Norge som har bygget en golf 1 om til G60, og det er en kar som het Frode Gimnes, og han ville ikke engang drømme om å prøve å få den godkjent!

Jeg hadde samme drømmer som deg engang jeg også, men jeg har satt grensen til en 1.8 16V (KR) som jeg skal prøve å få godkjent, og heller senere konvertere den til turbo...

Men intet er umulig,du kan jo prøve å importere en 1`er med G60 fra tyskland ferdig godkjent, men det er heller ikke billig!

 

Uansett hva du bestemmer deg for, ønsker jeg deg lykke til med ditt prosjekt!

 

Kristian Rye-holmboe:cool:

 

PS! legger v/ bilde av mitt prosjekt!

post-1813-13804850945956_thumb.jpg

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår