trra Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Ok, bra å høre, hvilke er det du mangler nå ? Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Bare # 3........men den er sikkert ikke nødvendig...enda:) Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Blitt noe mer liv i bensinpumpene nå? Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Var pizza-time akkurat når jeg hadde posta forrige innlegget...så jeg har ikke prøvd. Får ta det i morgen. Regner med at jeg må koble det, og så få hjelp til å skru på tenninga mens jeg lytter på pumpene... De koblingene merket med rødt hadde jeg ikke plugget i, de går etter fargene å bedømme begge til pumpene, så det er nok en vesentlig årsak til mangelen på liv der bak! :D Tusen takk, det der hjalp utrolig! I owe you one! Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Nothing! Nada! Ziltch! Ingenting! Forbanna mannskiten reagerer ikke. Jeg har sikkert svidd X antall kretser. Hatt oppe hjernen nå, kunne ikke se noen svidde kretser der, men selve datachip'en er vel fritert. Tingen er at den tynne røde+hvite klarte jeg å plugge på sikringsboksen på flatstikkene på høyre side (inn mot midtkonsollen). Hvis det er pluss ut der, og den ledningen er en styrestrøm fra hjernen som jeg har en mistanke om, så er vel hjernen svidd. Dessuten klarte jeg å gjøre det kunststykket å prøve et relé (merket nr 63) på plassen til pumpereléet (merket nr 67) og det eneste jeg oppnådde med det er at alt av siffre i digifiz'en har tatt kveld. Bakgrunnsbelysningen er der, men klokke, km.stand og alt det der er borte. Prøvd å sette på tenninga med alt plugget rett, og løsnet på den fremste skruen (der det står pil inn) på luftmengdemåleren, men kommer det bensin? SELVFØLGELIG IKKE! Dritt, alt går åt skogen nå! angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry angry Nå tror jeg dritten skal få stå å modne seg ei uke. Vil spy bare jeg ser bilen nå... Jeg har nok selvinnsikt til å innrømme at dette fikser jeg bare ikke, feilsøking på strøm er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt utenfor mitt felt. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Den røde med hvit stripe kommer fra varmkjøringregulator og skal ikke ha noen ting med hjernen å gjøre, Ikke gi opp, selv om ting kan virke ødelagt, så kan det bare være liten filleting som gjør at ting ikke virker, problemet er bare å finne den tingen :rolleyes: Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Okei....jeg skjønner bare ingenting...er det noen måte man kan tvangskjøre pumpene på? Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Ta en ledning på pluss og en på minus kablene til bensinpumpene i bagasjerommet og koble rett på et batteri og se om de går da. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddArild Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Prøv å sette i 2 ledninger der som pluss og minus er, fremme i sikringsboksen, dra ut rele'et å prøv det. Koble en bryter på der å prøv å skru på viss det funker. Slipper du å koble bak med pumpa..Bare finn ut hvilket relee som går til pumpa du :) Siter * Golf 2 1986 (Vraket) * Golf 2 1992 (Vraket) * Golf 2 1985 (Solgt) * Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket) * Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Og vi retter en usedvanlig stor takk til trra som sendte meg dette bildet (sorry rip-off'en Kimo) Hvorpå lyset gikk opp for meg...at de to pluggene v/tenningsmodulen skulle kobles sammen....så nå er det liv! Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Men det som bekymrer nå, er at lcd-greiene i digifiz'en ikke virker. Kan jeg virkelig ha ødelagt noe der ved å sette i feil relé på posisjonen til pumpene??? :( Jaja. Skal på pub og se fotball nå. beer Er klar over at det nok ikke er mange som er inne på digifiz, men er det noen som har noen som helst idé? -L- Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Møller mener altså at selve digital-greiene i digfiz'en er døde... Hvordan er usikkert, men det skjedde etter at jeg prøvde reléet til bensinpumpene fra 8v'en....byttet altså et som var merket 67 med et som var merket 63. Det passet, og alt det samme skjedde, bortsett fra at etter dette har det ikke vært liv i speedo'en. Kan virkelig dette ha en sammenheng? Passer starter fra Golf 1? Har en kompis som har et par stk til overs....både fra diesel og bensiner...verdt et forsøk? Han bor i Bodø da, så det må jo sendes.... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Vel, har laga et lite skjema over hvordan de to reléene er...det til venstre er det som er til 16v, det til høyre til 8v. Er til bensinpumpene. Kan jeg virkelig ha blåst digifiz'en ved å bytte om på disse? Håper noen som er inne på elektriske greier kan forbarme seg over meg og se om det er noen logikk i dette. Kan jeg ha svidd noen kretser i sikringsboksen? Det blå er slik sikringsboksen ser ut... Det gamle ledningsnettet passer ikke med det nye...så jeg kan ikke bruke det analoge speedometeret...alt går på tverke her.... Noen som vet av et digifiz til salgs??? Kun speedo.. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Skriver nå med meg selv her... Bestilt ny startmotor fra NBS. 400,-...ikke galt. Må sende den gamle i retur da. Håper de får den avgårde i dag, men men. Ellers skal jeg i ettermiddag prøve å sette i 8v-sikringsboksen og se om digifiz'en funker med den (kanskje jeg er så drita heldig at det er noe i sikringsboksen?), hvis ikke må jeg prøve å koble opp med det analoge motometer-speedometeret til 16v jeg har liggende. Nå har jeg jo byttet pumpe og tankmåler i tanken til den som hører til digifiz'en, med tilhørende ledningsnett, så blir vel nødt til å bytte den og ledningsnettet tilbake til det gamle for å få tankmåleren til å virke antar jeg. Får se hva som skjer når jeg plugger i. Ting kan snart ikke gå mer på tverke. Er usedvanlig lei nå. Vil ha bil! Mekonomen skulle ha fra 1400,- for å bytte reg.reim...kanskje mer om boltene sitter...noe de jo gjør :rolleyes: Endless moneypit, that's what Golf 2 is. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 skulle ønske jeg kunne hjelpe deg, men det kan jeg ikke.. jeg gruer meg til jeg skal bytte motor nå, selv om det er nok en hel del enklere i min bil, med maskina jeg skal ha oppi.. men bra lesestoff, det er det .. stå på, håper du får til etterhvert :) Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.