Gå til innhold

Knekt bolt til toppdeksel

CoilOver

Anbefalte innlegg

En av de 12 boltene som holder fast toppdekslet har knekt, slik at den sitter fast i topplokket.

(Skrudde av toppdekslet for lenge siden uten å vite at jeg må bruke momentnøkkel og riktig rekkefølge når jeg skrudde på dekslet).

Den har vært knekt lenge ser det ut som, og dekslet lekker ikke olje.

Tenkte jeg skulle bore 2 mm hull i bolten, og bruke skruutdrager, men hvis noen andre har forslag til hvordan jeg kan få opp bolten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke tar helt feil må vel dekslet av for at du skal kunne få skrudd ut resten av skrua. Mener bestemt at det er sånn på P10 i hvertfall. Sikkert noe av det samme på P11

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ronnyprimera

Tenkte jeg skulle bore 2 mm hull i bolten, og bruke skruutdrager, men hvis noen andre har forslag til hvordan jeg kan få opp bolten?

Som han andre fyren sa.. prøv og få til et godt kjørnemerke..

Greit og ta ei fil og file ned skruen først,, slik at du kan få ein flate og kjørne og borre på..

Den burde vel komme greit med ein grisepilt (skrueutdrager)..

Vist gjengene er ødelagte etter at du har skrudd ut skruen, så er helicoil ein god ting.. men vist du ikkje får ut skruen, og skal borre opp på nytt, så er eg litt skeptisk til at du klare og få det beint og korrekt....

Jau jau, lykke til!

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kuli

Bruk varme på godse der gjengene er. Ren flamme rett på godset.

Så prøver du å skru den ut med ei wisegriptang

Det er vel ikke så lurt med tanke på at toppen er av aluminium.....

Det du kan prøve på er og ta av toppdekselet og se om du kommer til med en tang på skruen!

-98 Almera GTi

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bestemt at dekslet må av siden det sitter en "mutter" på midten av skrua som du ikke får igjennom hullet i dekslet.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider