Gå til innhold

Bygge/montere bur

Ranger emnet


robhaugen

Anbefalte innlegg

Skjønner!

holder på med min 2. rallybil nå. skal ha i fullt "WRC" bur.

Blir jo selvfølgelig trangt enkelte plasser, men det går overaskende greit..

Begynner med ett vanlig selvbyggerbur, og så legger jeg bare til det jeg vil ha( x i tak,dører,bak osv). Er passelig klaring på det meste(iallefall i Golf).

 

Men nå er jo sikkert ikke dette den eneste løsningen

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg også tenkte på.. ta et selvbyggerbur og så bare legge til det man vil og tror man trenger.. helt genialt :)

 

bortsett fra at Pedersen bare hadde bur til 3drs Sierra uten soltak.. og da tenkte jeg at jeg likegodt kunne bøye meg et bur selv..

men det er jo greit å vite sånn ca hvordan det er med plass osv..

 

så hvis du har litt bilder av buret hadde det vært kjekt.. tenker på hvor store klaringer osv det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke så mange detaljbilder.. må se og få kjøpt meg ett digitalkamera!

 

Ikke noe problem og bruke buret til pedersen selv om du har takluke. Bare og kutte av hovedbøylen i bunn sånn att du får plass under takluka! Men nå er vel kansje ikke pedersen verdens billigste, iallefall ikke hvis du skal ha en del ekstra. Kjenner du noen som kan hjelpe deg og bøye,blir det jo betraktelig billigere!

Med litt planlegging og studering underveis, så er jeg sikker på at de fleste bekymringene du har løser seg greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa på Pedersens at buret ikke passer pga takluke men det går jo an å modde det..

men det er jo litt unødvendig dyrt å kjøpe et sånt bur for så å bygge det totalt om.. :)

 

fant en billig rørbøyer så det er egentlig det jeg vil mest, lage eget bur altså.. sveisekunnskapene er også relativt bra, men det er mer det praktiske med plass og sånt jeg lurer på..

 

finner vel på noe lurt til slutt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde et bur til min Golf I selv, men det var temmelig trangt og masse jobb for å få dette tilpasset.

Ligger noen bilder her:

http://www.race.no/16V_bilder.htm

 

Skulle jeg gjort det samme i dag ville jeg satt det bort og har en som jeg virkelig anbefaler er:

Rune Ellefsen som bor i Mjøndalen (like utenfor Dramen) og som treffes på 98211928

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår