BGGTX Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Det er en slags ujavn ule/hylelyd i bakstellet på GTX'n min når det er kaldt. Høres ut som sterk nordavind en kald vinterdag. Det høres ut som den kommer fra bakdiffen. Lyden forsvinner når jeg har kjørt noen km. Har hatt en GTX tidligere med samme lyden. Er det noen her som har opplevd dette eller vet hva det er så gi et svar. mvh Per Olav Siter 88 Cosworth 2wd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gt-xxx Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 prøv å bytte olja på den bakre diffen, ule lyden er som regel lite eller dårlig olje.. :) Siter - 1995Audi RS2 x1991 Mazda 323 Gt-x igjen... x1996 Nissan Primera SRI x1990 Mazda 323 Gt-x x1989 VW golf gti 8v x1989 Toyota corolla gti 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Hei. Ulyd fra "bakdiff" er ofte ulyd fra transferdiffen (fremme på kassa). Mellomakselen er verdens beste til å overføre lyder. Har solgt noen bakdiffer til folk som tror det er den som er gått, men i virkeligheten er det transferdiffen. Sjekk oljene i både bakdiff og transfer diffen. Hvis du ikke finner noe "muffins", så ta av mellomakselen, sperr senterdiffen (skifteaksel rett over h. drivaksel forran - dra den ut), og kjør en tur. Er lyden borte, så er det nok mutteren i transferdiffen som er løsnet, og kronhjulet ute av stilling (-kjent feil). mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by mazdafun Hei. Ulyd fra "bakdiff" er ofte ulyd fra transferdiffen (fremme på kassa). Mellomakselen er verdens beste til å overføre lyder. Har solgt noen bakdiffer til folk som tror det er den som er gått, men i virkeligheten er det transferdiffen. Sjekk oljene i både bakdiff og transfer diffen. Hvis du ikke finner noe "muffins", så ta av mellomakselen, sperr senterdiffen (skifteaksel rett over h. drivaksel forran - dra den ut), og kjør en tur. Er lyden borte, så er det nok mutteren i transferdiffen som er løsnet, og kronhjulet ute av stilling (-kjent feil). mvh Hvilken olje skal bruke på girkasse, transferkasse og bakdiff? Og hvor mye på hver? Hva vil du anbefale, mener å ha lest dette her et sted før. Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by Darkstar Hvilken olje skal bruke på girkasse, transferkasse og bakdiff? Og hvor mye på hver? Hva vil du anbefale, mener å ha lest dette her et sted før. Girkasse: 2.6 liter GL-4 Transfer og bakdifferensial: 0.6 liter GL-5 Ang. mengden olje, så er det ikke fullt for det renner ut påfyllingshullet. :rolleyes: Jeg bruker "vanlig" GL-4 på kassen, og castrol hypoy ls90 på transfer og bakdiff. Dette fungerer helt utmerket. Vet at noen har brukt Omega-olje på girkassen, denne oljen skal visst være litt dyr - men du får hva du betaler for. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BGGTX Skrevet Januar 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Den mutteren.. Er det den store mutteren inni ved siden av drevet til speedometeret? mener den satt fast. Har forøvrig skiftet olje på begge bilene jeg har hatt uten resultat. Siter 88 Cosworth 2wd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gt-xxx Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Originally posted by Zwan Girkasse: 2.6 liter GL-4 Transfer og bakdifferensial: 0.6 liter GL-5 Ang. mengden olje, så er det ikke fullt for det renner ut påfyllingshullet. :rolleyes: Jeg bruker "vanlig" GL-4 på kassen, og castrol hypoy ls90 på transfer og bakdiff. Dette fungerer helt utmerket. Vet at noen har brukt Omega-olje på girkassen, denne oljen skal visst være litt dyr - men du får hva du betaler for. :) hvor får du kjøpt den castrol olja som du har brukt på diffene? Siter - 1995Audi RS2 x1991 Mazda 323 Gt-x igjen... x1996 Nissan Primera SRI x1990 Mazda 323 Gt-x x1989 VW golf gti 8v x1989 Toyota corolla gti 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Originally posted by Gt-xxx hvor får du kjøpt den castrol olja som du har brukt på diffene? Den får jeg kjøpt på en kjekk butikk som heter "Oljebua" her i omegn. Har et rimelig bra utvalig av oljer. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BGGTX Skrevet Februar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 Den store mutteren i transferkassa var løs! Har dratt den til, og kjørt en stund med bilen nå men lyden er der fortsatt. Når bilen står på bukker kan det høres ut som at det kommer fra fremre opphenget til mellomakselen. Det er litt vanskelig å lokalisere alene i og med at en må sitte inni bilen å gi gass sånn at hastigheten er over ca40km/t. Er det mulighet for å få i noe fett eller noe i opphengslagerene noe sted? Jævlig irriterende lyd dette her ass! Siter 88 Cosworth 2wd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gt-xxx Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 opphengs lager har mazda, jeg har faktisk begge lagrene liggende hjemme, har ikke kommet meg til å bytta dem enda, men jeg trodde ikke di kunne lage sånn ule lyd..? Siter - 1995Audi RS2 x1991 Mazda 323 Gt-x igjen... x1996 Nissan Primera SRI x1990 Mazda 323 Gt-x x1989 VW golf gti 8v x1989 Toyota corolla gti 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BGGTX Skrevet Februar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Ikke vet jeg. Det begrenset seg litt da jeg sto med bilen på fire bukker og satt på knærne ved siden av og lyttet samtidig som at jeg hadde en kjepp bort på gassen i femte gir! men det hørtes ut som at det kom derfra. Skal til en kammerat som har løftebukk i garasjen sin og høre litt nermere etter bare jeg får tid. Det høres så stygt ut fra utsiden også. Flaut... Det var sånn i fjordvinter også husker jeg. Den forige gtx'n hadde jeg i to år, og det låt sånn i den så lenge jeg hadde den. Men da måtte det vere ganske kaldt. Siter 88 Cosworth 2wd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gt-xxx Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 hm.. har samme lyden jeg også, men den kommer og går med kulda, er som regel kun dær en kort stund like etter oppstart, forsvinner hvis jeg stopper helt opp også begynner å kjøre igjen.. den er utrolig irriterende! angry hehe.. Siter - 1995Audi RS2 x1991 Mazda 323 Gt-x igjen... x1996 Nissan Primera SRI x1990 Mazda 323 Gt-x x1989 VW golf gti 8v x1989 Toyota corolla gti 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Fant du hva lyden var for noe? Har samme lyd på min bil nå! Veldig plagsom ja, forsvinner ikke selv og eg stopper opp og begynner å kjøre igjen. Er kaldet her i Bergen nå, og har vert det en stund. Har det noe sammenheng med det? Skal prøve å bytte olje på transferkasse og bakdiff. Håper det hjelper. Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Hei. Ulyd fra "bakdiff" er ofte ulyd fra transferdiffen (fremme på kassa). Mellomakselen er verdens beste til å overføre lyder. Har solgt noen bakdiffer til folk som tror det er den som er gått, men i virkeligheten er det transferdiffen. Sjekk oljene i både bakdiff og transfer diffen. Hvis du ikke finner noe "muffins", så ta av mellomakselen, sperr senterdiffen (skifteaksel rett over h. drivaksel forran - dra den ut), og kjør en tur. Er lyden borte, så er det nok mutteren i transferdiffen som er løsnet, og kronhjulet ute av stilling (-kjent feil). mvh Er det bare å stramme denne mutteren dersom den er løs? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gt-xxx Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 lyden min forsvant etter ei stund den, kom aldri tilbake igjen, så det fixa visst seg selv, heheh.. har ingen anelse hva d var for noe.. Siter - 1995Audi RS2 x1991 Mazda 323 Gt-x igjen... x1996 Nissan Primera SRI x1990 Mazda 323 Gt-x x1989 VW golf gti 8v x1989 Toyota corolla gti 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg