Gå til innhold

16V motor

Ranger emnet


RS2

Anbefalte innlegg

Er vel ikke den helt store forskjellen skulle jeg mene..

eneste var at du måtte legge opp pumper til bensinen.. eventuelt bytte tank også.. nye bensinrør må du vel legge? nye motorfester? alt av elektronik må vel byttes? spesiallagd eksos må du ihvertfall ha...

en 16V motor har jo lixom aldri vært i en golf I, så alt må jo lages og tilpasses... i en golf II derimot så er det jo bare å få med litt "tilbehør" til 16V motoren...

 

Tenk bare på hvor drittjobb det var å ta UT motoren fra rullegolfen, når man ikke tok hensyn til en dritt... hvordan blir det da å sette ting forsiktig på plass igjen??

komplett eksos og fint understell er nok heller noe som bør prioriteres tenker jeg... det kan vi fixe uten å bli så ALT for møkkete og kalde på fingra ;) ;) :D også slipper bilen å havne på taket i sommer også :) Gjør kanskje ikke så mye nå som buret er innkjøpt, men kjipt likevel..

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!

 

Har prosjekt self med overføring av 16v til Golf I cab.

 

Og følgende har jeg lært/fått med meg av info.

 

Golf 2'r 16v'rn passer ikke inn i Golf I (luft inntaket på 2ærn er på venstre side, mens på 1ærn er den plassert til høyre) med mindre du skal ha gassere (tror jeg)

 

MEN hvis du får tak i en scirocco GTX 16v som jeg har gjort, så er motorrommet kliiin likt som i en 1'er

 

Man må ha ny manifold

 

Bensinpumpe må du ha, hvis du ikke har Gti fra før av.

 

Og d r smart å investere i ny motorfester så lenge du får mye mer hk.

 

Bremser er kjekt å ha også

 

Er du smart så sjekker du ut forskjellige wedsider etc. i tyskland og kjøper feks en komplett 16v golf I delebil ol for eks. Da får du alt du trenger! ;)

 

-Robin-

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by robin4

Hey!

 

Golf 2'r 16v'rn passer ikke inn i Golf I (luft inntaket på 2ærn er på venstre side, mens på 1ærn er den plassert til høyre) med mindre du skal ha gassere (tror jeg)

 

 

 

-Robin-

 

Er det så vanskelig å bygge om så man får ting til å passe likevel da??

 

mye bedre å bruke penga på en 8V turbomotor i steden synes nå jeg ;)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår