B.T.i Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Golf 3 1,8 Orginalt 90hk.. Har montert Kent GS1H kam som skal gi +/- 14hk KN innsatsfilter og powerrør gir sikkert 0,5hk :D DTM bakpotte som kanskje gir 0,5hk, skal også fjerne kat noe som kanskje gir max 5hk..:D Så alt i alt har jeg vel ca. 100hk, uten at jeg vet dette for sikkert, da det er null poeng i å benke bilen.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ramtho Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Originally posted by Mats`ern Tja.. TD05 turbo custom grenrør porta topp smidde stempler og råder ( 1 mm større stempler ) kammer Front montert intercooler 3" eksos steg 4 chip 300zx luftmasse måler 1,6 bar ladetrykk det vil forhåpentligvis gi meg 350 hk iforhold til de orginale 169 ;) en på 200 forumet bremset hvertfall 352 hk med ca samme oppsett. så det burde vel jeg også klare :) bremset hvertfall 352 hk med ca samme oppsett.??? Hørt at mange sier dette, men hva menes med at en bremset 352 hk??? Jeg masa nysjerrige :D Siter Fader Kubikk Du som er i blokka Gi oss idag vårt daglige dreimoment Forlat oss våre fartsovertredelser, som vi forlater forelegget. Led oss ikke inn i kontroller, men fri oss fra sykklister For veien er din hestekreftene, og friheten i all evighet Amen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Originally posted by CrZy_T Må bare poste og si "WAY TO GO!!!!!" Det er kun 2 personer i hele tråden som faktisk har dokumentert effektøkningen sin. Alle kommer med akkurat de opplysningene han IKKE er ute etter. Jeg hadde litt forhåpninger om denne tråden. Å oppgi effekt basert på hva som stod i Biltema katalogen holder ikke vann. Bremset effekt eller i det minste Gtech måling bør jo være med. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poitdexter Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Originally posted by arildh Jeg hadde litt forhåpninger om denne tråden. Å oppgi effekt basert på hva som stod i Biltema katalogen holder ikke vann. Bremset effekt eller i det minste Gtech måling bør jo være med. Enig! går ikke an å ta 1+1. Har alt å si hvordan alt går sammen. 30mm gassere og 324 kammer for eksempel vil man sikker bare tape effekt av. Selvfølgelig satt på spissen Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Her er iallefall bremsepapir på mine hk, i tillfelle noen er misstroiske.. Bremsepapir! Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats`ern Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by GTR 34 bremset hvertfall 352 hk med ca samme oppsett.??? Hørt at mange sier dette, men hva menes med at en bremset 352 hk??? Jeg masa nysjerrige :D hva jeg mener ? at en som har ca samma delene som det jeg har benket bilen sin til 352 HESTER :D o Siter Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). §15.5: "Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Kliss original Integra Type-R med 16,5kg tunge 17" hjul: 142hk på hjula på en Sun rulle: Etter følgende mods: - 2,5" eksos hele veien (Toda grenrør/erstatningsrør/custom cat-back) - Mugen luftinntak - Volk Racing ultra lettvektsfelger - Fjernet servostyring 182hk på hjula (estimert 220hk på svinghjulet) på en Mustang Dynamometer fra USA plassert 400 meter over havet: Dette er ærlige dokumenterte hester. Før og etter bremsingene er riktignok ikke på samme rulle så resultatene er ikke helt sammenlignbare, men nære nok. En morsom historie angående ærlige hester: Rett før den siste bremsingen min var det en kar der med en 2,5liter MB 190E. Motoren hans var proffesjonelt bygd i følge han, og han sa det var minst 270hk i den. Han bremset 196hk på hjula. Drøye 10 hk mer enn den lille riskokern min på 1797ccm. Morsomt! Ærlige NA hester er ikke så lett som mange tror. Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Det er egentlig ganske deprimerende å se hva effekten på hjula er på orginalbiler. En standard (133 hesters) 1.8l MX-5 (94-97 mod) bremser kun 100 hk på bakhjula. Ikke mye å skryte av. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Det går jo med en god del hester til alt mulig tull. Ei normal girkasse og bakaksel tar jo litt, alt som driver på reim tar jo hester, dynamo, servopumpe osv.... Det koster så jækla mye å få dokumentert de hestene en har... Skal få målt motoren min (2,4CIH) når den blir ferdig en gang utpå sommer'n. Men er ikke sikker på hva som vil sitte i den da... Men en 140 ærlige hester er målet.. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg