Gå til innhold

Hvordan fikk du de extra hestene?

Ranger emnet


clone baby

Anbefalte innlegg

Golf 3 1,8

Orginalt 90hk..

 

Har montert Kent GS1H kam som skal gi +/- 14hk

KN innsatsfilter og powerrør gir sikkert 0,5hk :D

DTM bakpotte som kanskje gir 0,5hk, skal også fjerne kat noe som kanskje gir max 5hk..:D

 

Så alt i alt har jeg vel ca. 100hk, uten at jeg vet dette for sikkert, da det er null poeng i å benke bilen..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mats`ern

Tja..

 

TD05 turbo

custom grenrør

porta topp

smidde stempler og råder ( 1 mm større stempler )

kammer

Front montert intercooler

3" eksos

steg 4 chip

300zx luftmasse måler

1,6 bar ladetrykk

 

det vil forhåpentligvis gi meg 350 hk iforhold til de orginale 169 ;)

 

en på 200 forumet bremset hvertfall 352 hk med ca samme oppsett. så det burde vel jeg også klare :)

 

bremset hvertfall 352 hk med ca samme oppsett.???

Hørt at mange sier dette, men hva menes med at en bremset 352 hk??? Jeg masa nysjerrige :D

Fader Kubikk

Du som er i blokka

Gi oss idag vårt daglige dreimoment

Forlat oss våre fartsovertredelser,

som vi forlater forelegget.

Led oss ikke inn i kontroller,

men fri oss fra sykklister

For veien er din

hestekreftene, og friheten

i all evighet

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZy_T

Må bare poste og si "WAY TO GO!!!!!" Det er kun 2 personer i hele tråden som faktisk har dokumentert effektøkningen sin. Alle kommer med akkurat de opplysningene han IKKE er ute etter.

 

Jeg hadde litt forhåpninger om denne tråden.

Å oppgi effekt basert på hva som stod i Biltema katalogen holder ikke vann.

Bremset effekt eller i det minste Gtech måling bør jo være med.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

 

Jeg hadde litt forhåpninger om denne tråden.

Å oppgi effekt basert på hva som stod i Biltema katalogen holder ikke vann.

Bremset effekt eller i det minste Gtech måling bør jo være med.

 

Enig! går ikke an å ta 1+1. Har alt å si hvordan alt går sammen.

30mm gassere og 324 kammer for eksempel vil man sikker bare tape effekt av. Selvfølgelig satt på spissen

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GTR 34

 

bremset hvertfall 352 hk med ca samme oppsett.???

Hørt at mange sier dette, men hva menes med at en bremset 352 hk??? Jeg masa nysjerrige :D

 

hva jeg mener ?

 

at en som har ca samma delene som det jeg har benket bilen sin til 352 HESTER :D

 

o

Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). §15.5:

"Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kliss original Integra Type-R med 16,5kg tunge 17" hjul:

 

142hk på hjula på en Sun rulle:

dyno_original.jpg

 

Etter følgende mods:

- 2,5" eksos hele veien (Toda grenrør/erstatningsrør/custom cat-back)

- Mugen luftinntak

- Volk Racing ultra lettvektsfelger

- Fjernet servostyring

 

182hk på hjula (estimert 220hk på svinghjulet) på en Mustang Dynamometer fra USA plassert 400 meter over havet:

dyno_protrim.jpg

 

Dette er ærlige dokumenterte hester. Før og etter bremsingene er riktignok ikke på samme rulle så resultatene er ikke helt sammenlignbare, men nære nok.

 

En morsom historie angående ærlige hester:

Rett før den siste bremsingen min var det en kar der med en 2,5liter MB 190E. Motoren hans var proffesjonelt bygd i følge han, og han sa det var minst 270hk i den. Han bremset 196hk på hjula. Drøye 10 hk mer enn den lille riskokern min på 1797ccm. Morsomt! Ærlige NA hester er ikke så lett som mange tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo med en god del hester til alt mulig tull. Ei normal girkasse og bakaksel tar jo litt, alt som driver på reim tar jo hester, dynamo, servopumpe osv.... Det koster så jækla mye å få dokumentert de hestene en har...

 

Skal få målt motoren min (2,4CIH) når den blir ferdig en gang utpå sommer'n. Men er ikke sikker på hva som vil sitte i den da... Men en 140 ærlige hester er målet..

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår