ZombiE Skrevet Januar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2003 Jeg har en -95 Vectra A med C20NE som jeg vil putte inn en C25XE motor i. Noen som har gjort dette før eller som har hørt om noen som har gjort det? Lurer på om det er mye som må endres før motoren passer. Ville tro det ikke var noe særlig stress siden dette er en orginal opel motor... Kanskje det tilogmed er noen som vet om en slik motor som er til salgs... Siter "Gott schuf Adam, und Adam den Opel" -79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS! -00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS! -79 Opel Kadett C City 1,2N -95 Opel Vectra 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Januar 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2003 Originally posted by ZombiE Jeg har en -95 Vectra A med C20NE som jeg vil putte inn en C25XE motor i. Noen som har gjort dette før eller som har hørt om noen som har gjort det? Lurer på om det er mye som må endres før motoren passer. Ville tro det ikke var noe særlig stress siden dette er en orginal opel motor... Kanskje det tilogmed er noen som vet om en slik motor som er til salgs... Kan anbefale deg å sjekke på OMC Forumet Men da må du jo være OMC medlem :( men værd å sjekke for info... Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZombiE Skrevet Januar 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2003 Originally posted by InFlames Kan anbefale deg å sjekke på OMC Forumet Men da må du jo være OMC medlem :( men værd å sjekke for info... Hehe, jeg sitter bare å venter på brev fra dem med passord og brukernavn :) Har mista gammelt passord men det funker vel sikkert ikke lenger... Dessuten er det sliit å få tak i motor, ihvertfall med så så kontakter jeg har... Men jeg skal klare det :D Siter "Gott schuf Adam, und Adam den Opel" -79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS! -00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS! -79 Opel Kadett C City 1,2N -95 Opel Vectra 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Januar 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2003 døtt heller i en turbomotor da:) Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZombiE Skrevet Januar 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2003 :) hehe, alle sier det... kanskje derfor jeg vil ha v6'ern... tror den har potensiale :D Siter "Gott schuf Adam, und Adam den Opel" -79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS! -00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS! -79 Opel Kadett C City 1,2N -95 Opel Vectra 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Januar 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2003 nja hvis du ikke skal trimme noe videre er v6en grei da,fin motor med lite galt. men en c20let som er litt juica opp må være litt gøy da:D Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Februar 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2003 Originally posted by turbokano nja hvis du ikke skal trimme noe videre er v6en grei da,fin motor med lite galt. men en c20let som er litt juica opp må være litt gøy da:D men en c20let koster vel en del mere enn en v6? :) Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Februar 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2003 Originally posted by ZombiE Jeg har en -95 Vectra A med C20NE som jeg vil putte inn en C25XE motor i. Noen som har gjort dette før eller som har hørt om noen som har gjort det? Lurer på om det er mye som må endres før motoren passer. Ville tro det ikke var noe særlig stress siden dette er en orginal opel motor... Kanskje det tilogmed er noen som vet om en slik motor som er til salgs... Vectra a leveres jo med 2,5 v6 så det skal vel ikke være noe problem og få bygget en slik å få den godkjent... Men ta nu heller mv6 motoren som er lik man større borring og annen veiv..211hk orginalt også bygger du inn smidde stempler og forsterkede råder etter vært + noen turboer, da kan det bli artig dah... Skal kansje være med og hjelpe til med et lignende proskjekt men da skal motoren i en opel manta..... Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZombiE Skrevet Februar 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2003 Originally posted by Mr.X Vectra a leveres jo med 2,5 v6 så det skal vel ikke være noe problem og få bygget en slik å få den godkjent... Men ta nu heller mv6 motoren som er lik man større borring og annen veiv..211hk orginalt også bygger du inn smidde stempler og forsterkede råder etter vært + noen turboer, da kan det bli artig dah... Skal kansje være med og hjelpe til med et lignende proskjekt men da skal motoren i en opel manta..... Hmm, det visste jeg faktisk ikke... :D Hvor er den motoren i fra a? Omega? Vet nemlig om en Omega motor som skal selges, men uten hjerne og insprutsystem... Forresten, Omega leveres med forhjulsstrekk rundt -95? Hehe, tenkte på turbo på v6'ern men er ikke sikker på hvor mye jeg vil gjøre... Høres drit artig ut i en manta, må sees ;) Siter "Gott schuf Adam, und Adam den Opel" -79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS! -00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS! -79 Opel Kadett C City 1,2N -95 Opel Vectra 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZombiE Skrevet Februar 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2003 Originally posted by InFlames men en c20let koster vel en del mere enn en v6? :) Vet om helt nye Calibra Turbo motorer til rundt 16' :D Men av en eller annen grunn har jeg mer lyst på V6'er... Vet ikke om det blir noe billigere men, billigere å drifte ihvertfall, kanskje ;) Siter "Gott schuf Adam, und Adam den Opel" -79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS! -00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS! -79 Opel Kadett C City 1,2N -95 Opel Vectra 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Februar 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2003 Originally posted by ZombiE Vet om helt nye Calibra Turbo motorer til rundt 16' :D Men av en eller annen grunn har jeg mer lyst på V6'er... Vet ikke om det blir noe billigere men, billigere å drifte ihvertfall, kanskje ;) hmm har hørt at v6`ern ikke gir deg nokk kraft i forhold til bensinforbruket å at man burde styre unna den, men det leste jeg i en bruktbil guide. Uansett vist du skal trimme så går det vel utover bensinforbruke uansett :) Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZombiE Skrevet Februar 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Originally posted by InFlames hmm har hørt at v6`ern ikke gir deg nokk kraft i forhold til bensinforbruket å at man burde styre unna den, men det leste jeg i en bruktbil guide. Uansett vist du skal trimme så går det vel utover bensinforbruke uansett :) Har egentlig ikke hørt så mye om v6'ern jeg, det er jo ikke så mange av dem rundt omkring, hmm, kanskje det er en grunn for det... Hehe, trimming går greit utover bensinforbruket... Men turbo motoren blir mer slitt da... HVis den blir brukt... :D Klart det går jo ikke istykker ved riktig bruk, og den har jo litt artigere respons... Begynner å bli i tvil jeg... :rolleyes: (forresten så var det en "liten" flause og spørre om Omega og forhjulsstrekk, burde jo egentlig vite sånnt... hehe...) Siter "Gott schuf Adam, und Adam den Opel" -79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS! -00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS! -79 Opel Kadett C City 1,2N -95 Opel Vectra 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 om du skal ha mv6 motor i vectran din ,så er det mulig du må ha sterkere kasse. f25 tror jeg den heter den som sitter orginalt i vectra a v6! dessuten må du bytte toppene til 2.5 topper om du skal ha mv6 i vectran! Mr X.: hvorfor skal dere sette mv6 motor i manta? hadde heller satt i en 16v med turbo! men det er jo klart... har du en mv6 motor og en manta blir det jo noe annet! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Februar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 Originally posted by cfn Mr X.: hvorfor skal dere sette mv6 motor i manta? hadde heller satt i en 16v med turbo! men det er jo klart... har du en mv6 motor og en manta blir det jo noe annet! 2.0 turbo har jo folk allerede brukt mye i manta/ascona. så hvorfor ikke prøve noe annet???? Vet der er en manta med mv6 i norge, det er en cab men er ikke registret... Trur også en mv6 motor med twin turbo kan bli artig...;) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Februar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 veit om en kadett e med 2.5 v6 og twin turbo. har driver og bytter til 3.0 bunn nå! men ellers har jeg hørt av andre at rådelagrene går fort på 3.0'n! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg