Gå til innhold

Vindusviskere på Corolla -89

Ranger emnet


Antikristian

Anbefalte innlegg

Hei

Nå har det seg sånn at min samboer var ute å kjørte med bilen og skulle bruke viskerene. Da kom det en rar lyd sa hun og de ville ikke gå. Når hun kom hjem så jeg på det og det kommer ikke lyd engang. Kan høres ut som om motoren har ryket. Har ikke åpnet å sett ennå.

Viskeren fungerer bak og sikringen ser hel ut (har ikke målt, men regner med at den er i orden siden det bare er en sikring det står "wiper" på). Kan være at noe har falt av, men da ville man jo hørt motoren...

 

Men jeg tror motoren har gått i stykker. Er det noen som har noen formening om hvor mye arbeid det er å bytte den og pris hvis jeg gjør det selv kontra verksted? Er det et kjent problem, har dere enkle tips? Kom gjerne med innspill:)

 

På forhånd takk!

Mvh Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en kjempeenkel jobb. Før du gjør noe som helst så sjekker du hva som er galt ved å inspisere. Når noe bråker så skyldes det ikke sikringen, men det kan være motoren eller noe mekanisk som har kollapset. Opp med panseret, fjern begge viskerarmene og løsne på dekselet under frontruta som skjuler motoren og viskerstagene. Så ser du hvor motoren sitter. Løsne motoren fra stagene ved å vippe av et kuleledd (er jeg nesten sikker på) så sjekker du om ting og tang beveger seg fritt. Om du får spenning fram til viskermotoren og ingenting skjer kan du feks lukte på den om det lukter brent. Du kan prøve å banke lett på motoren med en hammer eller no i fall noe har brent seg fast. Uansett er sånne billige på billopphuggeriene og kjempelett å bytte selv. Noen hundrelapper tipper jeg.

Lykke til.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår