Gå til innhold

Dramatisk i NM løpet Mountain Rally

Ranger emnet


KeLoN

Anbefalte innlegg

Denna dumpa ned i postkassa mi:

 

PRESSEMELDING

SPORTSREDAKSJONEN

LØRDAG 18.01.03

 

 

Dramatisk NM start for Martin S.

kolliderte med konkurrent i rallyløypa

 

Det så meget lyst ut for Martin S. etter at de to første fartsetappene i NM løpet Mountain Rally var kjørt. På den tredje ble det imidlertid full stopp da han møtte en konkurrent inne på fartstappen noe som endte opp med en kollisjon

 

-Det skjedde det som egentlig ikke skal skje da jeg møtte en fører som hadde snurret og ikke fant noen plass å snu. Det endte med at vi smalt sammen og begge ble stående, sier en meget oppgitt Martin S.

Til alt hell hadde Martin S. og kartleser Ove Jonny A. nettopp kommet ut av en skarp sving og ikke rukket å få opp særlig fart da de plutselig oppdaget en Toyota Celica GT4 som kom i møte.

-Jeg fikk kastet bilen til siden, men traff han i bakstillingen og det endte opp med at vi begge ble stående. Etter å ha sjekket bilen så jeg at forhjulet var slått tilbake og jeg håper ikke at det ble alt for store skader på bilen. Men det ser vi ikke før vi får den inn på bukken. Jeg lurer på om det noen gang skal lykkes for meg, sier han oppgitt.

Bilen de møtte var faktisk en fører fra samme klubb som Martin S., men kjører i gruppe A mens Martin kjører i gruppe N hvor han var storfavoritt før løpet.

Hva som skjer med gruppe A føreren etter dette er uvisst, men i verste fall kan han miste lisensen da han har brutt en regel som den drevne føreren bør kunne. Og det er å aldri kjøre mot kjøreretningen uansett og heller rygge frem til nærmeste snuplass eller bryte løpet på stedet.

Nå endte det med at ikke bare han selv måtte bryte, men fikk også øderlagt en viktig NM runde for Martin S.

 

Ledet

Selv om Martins argeste konkurrent, Bernhard K. slo ham med to sekunder på den aller første etappen var det et stort sprang ned til neste konkurrent. På den andre etappen kjørte Martin utrolig fort med sin Mitsubishi Lancer Evo 6 og beviste at forrige helgs seier i Sigdalsrally ikke var en tilfeldighet.

- Da slo jeg ham med 19 sekunder og var stor optimist før den fatale smellen. Jeg har aldri fått Mitsubishien til å fungere så godt som nå og det er ingen tvil om at jeg har farta inne. Jeg får bare gjøre det beste ut av dette og stiller opp i neste NM runde, Rally Snøfreser`n med nytt mot, avslutter Martin.

Allerede førstkommende søndag er han på vei til Frankrike for å rekke påmeldingen til neste helgs oppgave.

Nemlig Rally Monte Carlo med en Ford Puma i junior VM hvor lista er lagt helt øverst som vanlig.

-----------------------------------------------------

 

Hørtes ikke noe kult ut å værra Martin akkurat der :eek:

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hopless

Blir det no tv dekning av mountain rally?

 

Ganske sikker på at TV3 kommer til å sende noe derifra neste helg på Motorsport ....

 

Originally posted by Schlasken

bare for å få en ting klart her. det er martin stenshorne right?? trudde først det var schanke jeg men det er det vel ikke...

 

Jøpp. Er Stenshorne det er snakk om ....

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår