Gå til innhold

eu kontroll før eller etter mod?

Antyoui

Anbefalte innlegg

Skal snart ha bilen på EU-Kontroll ( Februar ) Har bestilt diverse deler til bilen,, ( Vector Luftfilter, Senkesett og Dioder til Instrumentpanelet, ser etter effektanlegg,,noen som vet om????) Noen som veit om det er lurt å vente til etter EU kontrollen med å montere dette eller er det en fordel å ha EU kontroll etter eg har fått det på bilen?

Antyoui!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Antyoui

Skal snart ha bilen på EU-Kontroll ( Februar ) Har bestilt diverse deler til bilen,, ( Vector Luftfilter, Senkesett og Dioder til Instrumentpanelet, ser etter effektanlegg,,noen som vet om????) Noen som veit om det er lurt å vente til etter EU kontrollen med å montere dette eller er det en fordel å ha EU kontroll etter eg har fått det på bilen?

Antyoui!

Luftfilter og dioder skal du bare montere før eu-kontroll med god samvittighet, men senkesett bør du få skrevet inn i vognkortet, da du mest sannsynlig får 2`er feil på det. Er vel mulig at kontrolløren ikke merker det/ikke bryr seg, men det lønner seg i alle fall å få det godkjent, husk 4hjuls kontroll etter montering

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okai...takk for svar. Har eit par spørsmål... Må senkesettet skrives inn i vognkortet sjølv om det er TUV godkjent?...og so lurte eg på ka du meinte med 4 hjulskontroll,,,er det forhjulstillinga du tenker på?

Er det forresten andre ting som er vikti å tenke på når eg skal bytte fjærene..??:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Antyoui

okai...takk for svar. Har eit par spørsmål... Må senkesettet skrives inn i vognkortet sjølv om det er TUV godkjent?...og so lurte eg på ka du meinte med 4 hjulskontroll,,,er det forhjulstillinga du tenker på?

Er det forresten andre ting som er vikti å tenke på når eg skal bytte fjærene..??:rolleyes:

Det må være TUV-godkjent for at du skal få det godkjent (og skrevet i vognkort). Regner med at du skal montere senkesettet på alle 4 hjulene? ikke bare fremhjula .. derav 4hjulskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sony606

men så kan det jo hende han som kontrollerer bilen din er en sløvpeis som han jeg hadde var ;)

fikk ingen feil på noe som helst jeg. har senket bilen 40mm.

Men vist eg senker bilen og får den godkjent på Eu kontroll,,,kan eg da få påført senkesettet på vognkortet eller er eg helt på viddene no?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by partypulp

Ja men du må fortsatt ha TUV papirer og 4hjulkontrollpapirer.

Dette er noe gutta på biltilsynet er nøye på.

Jeg betalte 1200 for kontrollen og 500 for å få det i vognkortet om jeg ikke tar helt feil

hmm,,,eg skal kjøpe nye felger i mai/juni,,er det lurt å vente med å sette på senkesett til eg har kjøpt nye felger slik at eg får 4hjulkontrollen etter eg ha bytte felger?? eller hakje det noke å sei? Men for å få det i vognkortet er det berre å stikke på biltilsynet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...