Gå til innhold

Skifte parkpære p11

NISMO racing

Anbefalte innlegg

Okej..du åpner panseret, og ser ned på innsiden av lyktene. Der ser du en metallbøyle som lugger over et svart plastikklokk, som da dekker 3 pærer..2 x H1, og 1 x 5W pærer under hvert lokk. Du drar bort bøylen, og åpner logger, så ser du tre hull, med kabler som går inn og full pakke. Så tar du bare å drar ut den minst av disse..tror det bare er å dra ut..mulig du må vri også..jeg vet du må vri på den andre pærene..som man sier, It's a bitch!

Sitter som fanken, og vanskelig til..

Men jeg er kjent som gutten med størst fingre i hele østlandsområdet, så jeg vil tro at alle andre som ikke har elefantsykdom kan få det til, når jeg gjør det :)

Men..med samme vi har denne tråden. Hvordan bytter man tåkelys? Har ikke titta på det enda men..Tas de med fra innsiden, sånn at jeg må kåle veldig på innsiden av fangeren, eller er det en smart mekanisme for å ta de fra utsiden?

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok sånn ja, titta i Haynes boka idag:) Får gå på med nebbtanga i morgen...

Pærene i tåkelysene skifter man ved å skru ut selve lampa og ta ut pæra på baksiden. Forholdsvis enkelt hvis det ikke sitter dønn:)

- 07 mod VW touran tdi highline dsg

- 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci

- 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci

- 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho..fant ut det der med tåkelysa..men..jeg har ikke sett så nøye på dem før jeg skrudde dem ut for å bytte pærene..men..skal de sprike litt fra fangern? altså..de skal ikke sitte HELT i fangern liksom..det blir litt mellomrom mellom fanger og tåkelys liksom..?

Og de små panelene som legger seg over kanten på tåkelyset, for å skjule bolten som holder dem fast..den skal også ha litt mellomrom oppe og nede til fangeren?

Uansett...nå er hele fronten min besatt med hvite lys :D

Egentlig litt skuffa..jeg spurte hva jeg ville få mest mulig BLÅ lys av, og dama bare "Åhja, Philips Blue Vision!!!"..og..jaja, det er litt blåskjær innimellom..men for det meste hvitt. Men hvitt er penere enn smågult.

Og så lyser de faktisk veldig bra.

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du tak i H3 pærer som passer rett inn også? De jeg har sett på er ikke for montering med sokkel..Altså, strømmen går i en ledning istedet for en sokkel som er sammen med pæra..Vanskelig å feste med andre ord.

Originally posted by Dulle

Woho..fant ut det der med tåkelysa..men..jeg har ikke sett så nøye på dem før jeg skrudde dem ut for å bytte pærene..men..skal de sprike litt fra fangern? altså..de skal ikke sitte HELT i fangern liksom..det blir litt mellomrom mellom fanger og tåkelys liksom..?

Og de små panelene som legger seg over kanten på tåkelyset, for å skjule bolten som holder dem fast..den skal også ha litt mellomrom oppe og nede til fangeren?

Uansett...nå er hele fronten min besatt med hvite lys :D

Egentlig litt skuffa..jeg spurte hva jeg ville få mest mulig BLÅ lys av, og dama bare "Åhja, Philips Blue Vision!!!"..og..jaja, det er litt blåskjær innimellom..men for det meste hvitt. Men hvitt er penere enn smågult.

Og så lyser de faktisk veldig bra.

- 07 mod VW touran tdi highline dsg

- 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci

- 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci

- 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11

Lenke til kommentar
Del på andre sider