Gå til innhold

Midbass løsning ønskes...

Ranger emnet

Rockford Seat

Anbefalte innlegg

Skal prøve denne midbassløsningen som jeg foreslo en en E36 bil etterhvert..

Det burde jo funke om man får til en bra kasse og at man kan få festet denne skikkelig, slik at det blir membranen som beveger seg, og ikke kassen :D

Og om han må fjerne varmeapparatet i Arosaen for å få dette til, ja da skal du ikke se bortifra at han gjør akkurat det ;)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Morel

Kanskje de har benyttet seg av "kransekake-prinsippet"?

Ikke så veldig vanskelig å bygge rund kasse bare man har en passer og en blyant...

Kan jeg kjøpe den kassen av deg? Byr deg kr.150,-

150,-!! drøm søtt :D tja det blir mye pussing med kransekakeprinsippet. mange plater kommer det til å gå med også.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg ikke har fått med meg alt men, hvorfor ikke montere de forest/nederst i dørene? når du har så pass lav øvre frekvens ser jeg ikke noe grunn til å ikke montere der... dessuten har du dempe døra grundig og.

Grunn til montering i døra er enkel: mellombassen vil "møtte" subben ved mindre avstand. Altså, større sjangser for å få den berømte fase forskyvning ved å plassere din 3 veis system med mellombassen nærmest mellomtonen enn nærmere subben. Mellomtonen går langt nok ned i frekvensen.

Dessuten er den mellombassen så pass "liten" at den vil ha en god attck og dynamik å spille på og ved dørene vil føles mer "fysisk" :D

jeg hadde noenlunde samme løsning: 2 veis front system med 5" i dashen, 6,5" i dørene og 2x12" i bagasjen og fungerte meget bra. Men mye vil ha mer...forandret med 2x8" med 10 lt i hver kickpanelen så ble overgangen mellom subben-mellontone helt ødelagt, subben henger etter med dårlig attack i nedre mellontonen. Så nærmere sommeren skal bygge helt om dørene med 4x8", effekt her jeg mer enn nok å hente.

de mest "fancy" og kule løsninger gir ikke alltid den beste lyden...

jeg vet ikke hvor "stort" bilen din er men, større er avstanden mellom front system og subben mer gjeldende vil fase forskyvelsen være.

dessuten så håper jeg at du satser mest HiFi en SPL

ellers håper at det dukker opp flere "fornuftig" forslag.

mvh

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by matador

jeg vet ikke hvor "stort" bilen din er men, større er avstanden mellom front system og subben mer gjeldende vil fase forskyvelsen være.

dessuten så håper jeg at du satser mest HiFi en SPL

ellers håper at det dukker opp flere "fornuftig" forslag.

Hvis du ikke har sett den bilen, så ville jeg sjekket den ut :)

Trykk her!

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by autod

hy_21.jpg

hy_36.jpg

slik......:)

Det er en mulighet det også Anders... Hvis det uansett må lages nye hjulbuer på bilen for å få plass til felgene så hvorfor ikke :)

Uansett så er du den sykeste av alle, punktum :-)

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant