Gå til innhold

SQ+dB konkurranse

Ranger emnet

restyle

Anbefalte innlegg

Hei.

Finnes det noen konkurranseform i landet hvor det konkurreres om både dB og SQ i en og samme klasse?

Jeg er som veldig mange - jeg liker god lyd, men jeg liker også masse bass. (Ikke gidd å diskuter om masse bass i det hele tatt er god lyd, men 140dB er godt - og kombinerer man det med mere bra lyd, så får man ett "fett" anlegg i mine ører, selv om det kanskje er alt for mye bass...)

Mvh

Ole Johan / Re:style - 41448000

http://www.restyle.no - post@restyle.no

Re:style - bilstereo, styling & performance til de fleste biler. Åpent tir-fre 14-18, torsdag 14-20 og etter avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by restyle

Hei.

Finnes det noen konkurranseform i landet hvor det konkurreres om både dB og SQ i en og samme klasse?

Jeg er som veldig mange - jeg liker god lyd, men jeg liker også masse bass. (Ikke gidd å diskuter om masse bass i det hele tatt er god lyd, men 140dB er godt - og kombinerer man det med mere bra lyd, så får man ett "fett" anlegg i mine ører, selv om det kanskje er alt for mye bass...)

enig der, sånn det skal være:D burde ha vært en sånn klasse, for den hadde blitt veldig vanskelig å bygge til.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

enig der, sånn det skal være:D burde ha vært en sånn klasse, for den hadde blitt veldig vanskelig å bygge til.

Akkurat dette jeg skal prøve å få til :D

Om jeg lykkes, får vi se etter hvert...

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt å se dem som klarte å bygge et anlegg som totalt spilte 140dB( det er fryktelig høyt til musikk), og samtidig spilte pent;)

Det morsomste hadde selvsagt vært å kikke på tosken som satt seg inn i bilen, og trodde han skulle komme uskadet fra 140db med musikk. Spør du han etterpå om det låt bra, vil han garrantert svare: "HÆÆÆ"

Desverre så er det visse fysiske begrensinger her.

ESPL konkurransene i EMMA foregår med musikk (om jeg ikke har gått meg vill).

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i alle fall ha inn noen DD subbere.

Fant akkurat ut at med 1 stk av den rimligste modellen DD 1012 (ca 2000 pr stk) og 320 Watt RMS (jeg vil gi den myyye mere) så ble det hele 145.2 dB (akkurat passe på dBA.)

Ett par av dem så blir det nok trøkk, og når DD har bevist at de er gode for SQ også (mye bra resultater i EMMA rundtom i EU) så må det vel bli bra.

Så er det jo bare alt foran i bilen da. Der vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Får vel prøve DD elementene og se om de er noe. Men vi får vel bare konkurrere i vanlig SQ eller vanlig dB inntill videre da.

Får håpe det kommer en SQDB konkurranse etterhvert.

Mvh

Re:style - bilstereo, styling & performance til de fleste biler. Åpent tir-fre 14-18, torsdag 14-20 og etter avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer, det kommer..

Fra 2005 skal vi i Emma starte med ESPL konkuranser..

Denne konkuranseformen er vel nesten akkurat det du søker.

I ESPL spilles det musikk i 15 sek. Det må komme lyd fra alle høytalerene under målingen.

I tilleg blir også bilen og installasjonen bedømt, med enkle rettningslinjer.

Mere info kommer etterhvert på http://www.emmaweb.no

Hei.

Ketil Skjei

Leder av EmmaNorway

Driver av Audioart v/Ketil H Skjei

Bil og hjemmestereo.

ketil@emmaweb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men måler du bare bassen da, eller har også lydkvaliteten noe å bety?

Hvis ikke så blir det jo som en vanlig dB-drag bare du ikke kan spesialbygge anlegget til en frekvens...?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig synes jeg det er tåpelig at design skal bli bedømt. Har man oppnådd den perfekte lyden skal man få best resultat, selv om det ikke ser så bra ut.

Glassfiberkunnskaper og lydkunnskaper har ingenting med hverandre å gjøre.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig synes jeg det er tåpelig at design skal bli bedømt. Har man oppnådd den perfekte lyden skal man få best resultat, selv om det ikke ser så bra ut.

Det er derfor du har rene lydklasser hvor lyden blir bedømt, og installasjon er mindre viktig, bortsett fra sikkerhet.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Finnes det en klasse for fine konstruksjoner da? De som konsentrerer seg mer om bygget enn SQ og db?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo godt gjort om man klarer det...

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men måler du bare bassen da, eller har også lydkvaliteten noe å bety?

Hvis ikke så blir det jo som en vanlig dB-drag bare du ikke kan spesialbygge anlegget til en frekvens...?

Er ikke godt å si, men som du sjøl etterlyser, en konk hvor man skal spille relativt høyt og bra, hvem i alle dager med noe vett på plass vil sitte inni bilen å bedømme lyd som er 140dB + ?

Noen frivillige? :D

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sakt noe om at designet skal bedømmes.....

Det som blir bedømt er f.eks at bagasjerommet f.eks ser ut som et, unnskyld meg, bomba horehus, eller ikke...

Og du.. Man får aldrig best lyd med en dårlig installasjon!

Ketil Skjei

Leder av EmmaNorway

Driver av Audioart v/Ketil H Skjei

Bil og hjemmestereo.

ketil@emmaweb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider