Vomaz Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 jeg ble spurt av en kjenning om jeg kunne skaffe en katalysator til en 240 classic 93mod.. så jeg tenkte jeg kunne høre om dere vet om noen.. eieren trodde det var katalysatoren som var def, pga det kommer feil mld. på ekosverdiene Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Dette kan jo også være lambda sonden som er gåen og sender feil signaler/ikke sender...eller luftmassemåler.....skal litt til at katalysatorn tar kvelden så jeg for min del har trua på at d er lambdaen..men for all del, det er vel en sort boks hvor du kan feilsøke etter feilkoder som er lagret over lengre tid/siden feilen oppstod...kjekkt!;) Må leses ut i koder, og så "oversettes" via en kodeknekker med siffer å no greier.....funker å gjøre hjemme i garasjen, kan komme med utfyllende info. hvis det er nødvendig/ønskelig!:cool: Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 bare å telle blink ;) sier du hva-slags kode du får så skal jeg se etter i boka på jobben Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 lambda faen tingen sitter vel før katten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 er det 2 lamdaer er det en forran og en bak,, den bak kontrollerer at den forran virker.. hehe.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Januar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 han sa at han har byttet lamda'n i sommer..:rolleyes: jeg nevnte til han at det skulle endel til for at kat'n røk, men jeg sa jeg kunne no høre litt rundt.. menne jeg har ikke sett på bilen selv, han har bare sendt sms for å høre med meg.. så jeg skal be han stikke innom så får jeg sjekket det selv.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Januar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Originally posted by 245_original Dette kan jo også være lambda sonden som er gåen og sender feil signaler/ikke sender...eller luftmassemåler.....skal litt til at katalysatorn tar kvelden så jeg for min del har trua på at d er lambdaen..men for all del, det er vel en sort boks hvor du kan feilsøke etter feilkoder som er lagret over lengre tid/siden feilen oppstod...kjekkt!;) Må leses ut i koder, og så "oversettes" via en kodeknekker med siffer å no greier.....funker å gjøre hjemme i garasjen, kan komme med utfyllende info. hvis det er nødvendig/ønskelig!:cool: hvor sitter den svarte boksen man kan lese kodene fra? under dashbordet, eller i motorrommet? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 hvem avgass verdi var feil? lamda eller co2 ? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Januar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Originally posted by Mambo hvem avgass verdi var feil? lamda eller co2 ? det sto at eksos-verdiene var feil.. så da tipper jeg på co2'n... menne ska høre med han i morgen, å evt høre om jeg kan gløtte på dn, å evt ta litt bilder:D Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Januar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 jah, da var bilen i orden, han trodde at det var katalysatoren, så han har prøvd 3 stk, men den hadde samme problem.. helt til han endeli kom til vett å kjøpte ny luftmengdemåler:D takker for all hjelpa:D Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 viss luftmassemåler'n trøbler så bare kobl den ut, da bruker motoren forhåndsdefinerte verdier.. da går det ihvertfall an å bruke. luftmassemåler er forresten en dyr ting :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Januar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Originally posted by locked viss luftmassemåler'n trøbler så bare kobl den ut, da bruker motoren forhåndsdefinerte verdier.. da går det ihvertfall an å bruke. luftmassemåler er forresten en dyr ting :) er ikke sikker på hva han måtte gi for den, men han sa han fikk den billig :) jeje.. den er i orden nå så da trenger man jo ikke kobel den ut;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 når bilen går på nødprogram så drikker den jævlig med guff, så i lengden er det jo ikke billig.Man får som regel billige på skroten. En ny lmm koster jo 2500 på mekonomen Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg