DaButcher Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Originally posted by locked ...(jeg bruker under halvparten så mye bensin som før, selv om jeg kjører minst like mye. samma bil, bare ny moror (B230FK)) dobbelt så lite og halvparten så mye? hehe... men uansett: jeg er enig i ditt poeng: Kjøp heller en dyrere versjon som bruker mindre bensin. Du sparer på det i lengden! Den som bruker minder bensin, vil som oftest også gå bedre. (mer effektiv). Du kan nok justere en a motor til å bruke lite bensin (vet det finnes triks med dysen i forgasseren), men den vil aldri bli like gøy som en innsprut motor. ps. b230e har mek. innsprut, mens b230et har elektronisk. f motorene har elektronisk også. jeg er dog litt usikker på b21f, om den hra mekanisk eller ei. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popoff_@leks Skrevet Januar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Et nytt spørsmål når jeg først er i gang :P Synes dere jeg burde kjøpe et fint eksemplar, og style den selv, eller kjøpe en rå bil med en gang? hva vil lønne seg i forhold til pris og "varighet":rolleyes: Siter Du er ikke mann før du passerer 200. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 pris.. en ferdigstyla eller som det heter på volvo språket.. VELDIG senka og GROMME felger.. med FET lakk.. så er den styla Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chiller Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Originally posted by DaButcher Du kan nok justere en a motor til å bruke lite bensin (vet det finnes triks med dysen i forgasseren), men den vil aldri bli like gøy som en innsprut motor. Hvordan? jeg har enda ikke fått min (B230K) til å gå under 1.2 liter på mila på en tank... Nå skal det kanskje nevnes at min fot er temmelig tung :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 kjører du skikkelig klarer du 0.7-0.8 på langkjøring hvis alle vakumslanger er som de skal Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Originally posted by chiller Hvordan? jeg har enda ikke fått min (B230K) til å gå under 1.2 liter på mila på en tank... Nå skal det kanskje nevnes at min fot er temmelig tung :D kjør motoren varm. fyll full tank og plukk deg ut en lengre veistrekning med god vei slik at du kan holde jevnest mulig fart (ca 70-80km/t). bør vere minst 10-15mil. så fylle du full tank igjen. Kjøre du pent, og bilen bruka over 0.8-0.9 så bør du ta deg en runde med motoren, skifte plugger, pluggledninger, rotor, fordelerlokk, bensinfilter, luftfilter, justere gasser'n, olje og oljefilter. Så kan du evt. prøve å måle forbruket en gang til. Edit: DaButcher: sorry glemte å si noe.. kverulant :-p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg