Gå til innhold

bensinforbruk på 240 vs. 240TIC

Ranger emnet


Popoff_@leks

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en 240 med 230F....lå på 0,9-1,0 i snitt...var stv. da.....men en kompis av meg, som har 244DL med B230FT ligger aldri over 0,85 samma fan hvor hardt han kvister! Å det er ikkeno feil med bensininnspøytninga, den får riktig blanding:D :D

 

Men nå har jeg en 245 fra 1977 med forgasser (B21A) og ja....forbruket skal godt gjøres å få under literen, men hvis man kjenner bilen blir det ikke no særlig høyere heller....ikke værst til å være snart 30 år gammel og ha runda 330k??;)

Fast, faster, to fast, DEAD!

 

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff min er litt små feil justert tror jeg, så min tror jeg ikke du vil låne! hehe, bruker ca. 2l på bykjøring.

Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line

Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat)

x MB 300ce 91/94mod. Sportline

x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50

Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det spørs helt på åssen du kjører da., har du egg under beina så går forbruket en del ned. har du bly ( som meg ) går forbruket opp.

 

men nesten alle Insprøyt motorene på 2.3L bruker ca litern. Hva turbo utgavene bruker er jeg usikker på. Men hvis du tar motoroverhaling, bytter olje, olje filter, plugger, pakninger, bensin filter og luftfilter så bruker de nok litt mindre + at motoren blir mere responsiv. ( er jo mulig forrige eier har gjort dette, undersøk bilen nøye, lag en liste med spm til han du evt kjøper av )

 

Lykke til :)

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 240 med turbo kan deles inn slik:

 

Bilene med forgasser med/uten turbo bruker omtrent like mye bensin (om du kjører dem rett)

 

Bilene med innsprøytning (elektronisk. ikke kjøp mek.sprut) med/uten turbo bruker også omtrent like mye om de kjøres rett.

 

Men i begge tilfeller er det turbobilene som sluker mest unna når du kjører hardt. Og på bykjøring. Men så går jo turbo best.

 

Men et stort råd, kan du velge mellom 2 helt like biler, den ene med forgasser/mek.sprut og turbo og en med nyere turbomotor med el.sprut så kan du betale gaanske mangen tusen ekstra for den med el.sprut og faktisk tjene på det. Er kjekt å ha innsprøytning når man skal fylle tanken. (jeg bruker under halvparten så mye bensin som før, selv om jeg kjører minst like mye. samma bil, bare ny moror (B230FK))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår