blaem Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Når volumet nærmer seg ett visst lydnivå så forsvinner all lyden i 1-2 sek før den kommer igjen. Dette gjentar seg hele tiden. Alt høres fint ut på lavere volum. Hva er galt? Det dreier seg om en Panasonic CQ-C8400 spiller som styrer en JBL Px300.4 som driver to RF komponentsett. Jeg er sikker på at batteriet har tilstrekkelig med strøm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knusern Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Hadde akkurat samme problemet som du nevner, men jeg hadde imidlertid bare det problemet når bilen var av. Jeg er ganske sikker på at det kommer av et spenningsfall et eller annet sted, for når dynamoen går, er alt i orden. Siter *-------* mvh Erik *-------* ---> Sierra 2.0i CLX X - Rieju RR 50 X - Go-go tråbil X - Tippo trehjulssykkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Originally posted by blaem Når volumet nærmer seg ett visst lydnivå så forsvinner all lyden i 1-2 sek før den kommer igjen. Dette gjentar seg hele tiden. Alt høres fint ut på lavere volum. Hva er galt? Det dreier seg om en Panasonic CQ-C8400 spiller som styrer en JBL Px300.4 som driver to RF komponentsett. Jeg er sikker på at batteriet har tilstrekkelig med strøm. Når spenningen går ned, går strømmen opp, og har man da ikke nok strøm så klipper forsterkeren, dvs at den kutter all lyd. Så du har nok ett spenningsfall på gang her, at du ikke har stort nok batteri eller dynamo for å drive anlegget. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blaem Skrevet Januar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Jeg kjører anlegget på ett batteri bak som ennå ikke er koblet til dynamo :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Originally posted by blaem Jeg kjører anlegget på ett batteri bak som ennå ikke er koblet til dynamo :) Ja da er det ikke rart. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blaem Skrevet Januar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Har spilt helt fint i snart en måned. Det var først i går at det skar seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondie Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Originally posted by blaem Jeg kjører anlegget på ett batteri bak som ennå ikke er koblet til dynamo :) Eit batteri som blir brukt blir ............. Og då må du........ det :D :D Siter MK3 2001 Ford Mondeo 2.0 - ex politibil Mk3 2002 Ford Mondeo 1,8 - bytta inn MK1 1994 Ford Mondeo 1,8 - solgt 2004 Chrysler Voyager 2,4 SE - firmabilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blaem Skrevet Januar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Jeg lader det hver natt i garagen. Testet tom rett etter lading uten hell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Hvis det er et vanlig batteri, og du bruker det en del, er det ikke noe problem å drepe det på en måned... Mål spenningen! Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 kople på det på dynamoen du, så slipper du å lade det hvernatt osv.. men det er jo ikke rart det klipper da.. du har jo en hvis AH på batteriet, og ikke lading = ikke nok responsiv lyd på høyt volum. Mvh erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oorzako Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Hva har jeg sagt. Mas mer på han som skulle bytte dynamoen så du får ladet batteriet som du har bak.. Når du får gjort det så kan du bruke forsterkeren til sub`ene og. Pluss du slipper å bekymre deg for å gå tomt for strøm. 'Få gang på de Magnus, nå.. Blir ikkje noge skikkelige Ascona råning hvis ikkje!' :D Siter - Nissan Primera GT prosjekt - http://www.bilforumet.no/prosjektforum/241847-primera-p10-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blaem Skrevet Januar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Originally posted by BeemerZ1 Hvis det er et vanlig batteri, og du bruker det en del, er det ikke noe problem å drepe det på en måned... Det er ett odyssey pc1700 batteri så det bør holde. Har ikke voltmeter :( Men jeg forstår ikke hva en dynamo fra eller til kan bety så lenge det er strøm på batteriet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 viss batteriet ikker er tilkobla dynamo så blir det jo tomt etter en stund. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blaem Skrevet Januar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Originally posted by blaem Jeg lader det hver natt i garagen. Testet tom rett etter lading uten hell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oorzako Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Hva slags spiller er det du har nå igjen :P Siter - Nissan Primera GT prosjekt - http://www.bilforumet.no/prosjektforum/241847-primera-p10-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg