Gå til innhold

Lyden forsvinner ved høyt volum! hjelp!

Ranger emnet

blaem

Anbefalte innlegg

Når volumet nærmer seg ett visst lydnivå så forsvinner all lyden i 1-2 sek før den kommer igjen. Dette gjentar seg hele tiden. Alt høres fint ut på lavere volum. Hva er galt?

Det dreier seg om en Panasonic CQ-C8400 spiller som styrer en JBL Px300.4 som driver to RF komponentsett. Jeg er sikker på at batteriet har tilstrekkelig med strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problemet som du nevner, men jeg hadde imidlertid bare det problemet når bilen var av. Jeg er ganske sikker på at det kommer av et spenningsfall et eller annet sted, for når dynamoen går, er alt i orden.

*-------*

mvh Erik

*-------*

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by blaem

Når volumet nærmer seg ett visst lydnivå så forsvinner all lyden i 1-2 sek før den kommer igjen. Dette gjentar seg hele tiden. Alt høres fint ut på lavere volum. Hva er galt?

Det dreier seg om en Panasonic CQ-C8400

spiller som styrer en JBL Px300.4 som driver to RF komponentsett. Jeg er sikker på at batteriet har tilstrekkelig med strøm.

Når spenningen går ned, går strømmen opp, og har man da ikke nok strøm så klipper forsterkeren, dvs at den kutter all lyd.

Så du har nok ett spenningsfall på gang her, at du ikke har stort nok batteri eller dynamo for å drive anlegget.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by blaem

Jeg kjører anlegget på ett batteri bak som ennå ikke er koblet til dynamo :)

Eit batteri som blir brukt blir ............. Og då må du........ det :D :D

MK3 2001 Ford Mondeo 2.0 - ex politibil

Mk3 2002 Ford Mondeo 1,8 - bytta inn

MK1 1994 Ford Mondeo 1,8 - solgt

2004 Chrysler Voyager 2,4 SE - firmabilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kople på det på dynamoen du, så slipper du å lade det hvernatt osv.. men det er jo ikke rart det klipper da.. du har jo en hvis AH på batteriet, og ikke lading = ikke nok responsiv lyd på høyt volum.

Mvh erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har jeg sagt. Mas mer på han som skulle bytte dynamoen så du får ladet batteriet som du har bak.. Når du får gjort det så kan du bruke forsterkeren til sub`ene og. Pluss du slipper å bekymre deg for å gå tomt for strøm.

'Få gang på de Magnus, nå.. Blir ikkje noge skikkelige Ascona råning hvis ikkje!'

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BeemerZ1

Hvis det er et vanlig batteri, og du bruker det en del, er det ikke noe problem å drepe det på en måned...

Det er ett odyssey pc1700 batteri så det bør holde.

Har ikke voltmeter :(

Men jeg forstår ikke hva en dynamo fra eller til kan bety så lenge det er strøm på batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider