Christian Bigton Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Noen som har bilder av biler med G60 Turbo? Gjerne bilder under oppbyggingen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robin4 Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Originally posted by Christian Noen som har bilder av biler med G60 Turbo? Gjerne bilder under oppbyggingen! http://www.sls-g-lader-de gå på tuning Siter Seat Leon 20VT '01 *VW Golf Cab GLi '86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Bigton Skrevet Januar 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2003 Er nå ingen bilder der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robin4 Skrevet Januar 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2003 Originally posted by Christian Er nå ingen bilder der? åja, misforsto litt, litt trøtt den dagen jeg skrev... Men trur iallefall naboen har no på gang... g60 turbo i 88 16v scirocco Siter Seat Leon 20VT '01 *VW Golf Cab GLi '86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Januar 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2003 Går jo en G60 som er turbokonvertert på dette forumet.. G60Turbo sin.. Ellers hadde jo greenrallye en.. :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2003 Er vel ikke noe man trenger bilde av for å bygge egentlig? Av med toppen, bort me grenrør, på med nytt turbogrenrør og turbo. Vekk me g-lader! Lage røra til IC er det siste man gjør. Bør ha turboen "gal" vei om du har stag overføring til kassa, dvs. eksosdelen mot høyre framhjul. da blir det bedre plass til downpipe. Har du vaieroverføring til kassa kan du ha den med eksosdelen mot girkassa. Men husk å bruke STOR turbo! En gammeldags 8v motor med lav komp liker store eksosdeler på turboen, hvis ikke går det til HELVETTE!!!! Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Bigton Skrevet Januar 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2003 Har kjøpt turbokit med ihi rhb5 jeg! Blir gretten hviss det går til helvete! men det er nå LENGE (pga penger) til oppstart så. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2003 Greia er den at om det går til HELVETTE!!!!,så har du ikke no motor å sette en stor å fin garrett på.... stempler smelter,sylindre blir eggforma,stempler brytes i biter,råder fyker rundt... osv.... IHIen funker jo finfint den opp til et visst trykk, men jg tror du bør sette grensa på maks 0,8bar, men jg kan ikke garantere at dette er holdbart over lang tid. Om du kjøper deg en eksostempmåler kan du stille ladetrykket så høyt det går etter temperaturen, men turboen tåler jo allikevel ikke stort mer enn 0,8..... men det går godt på 0,8 og!!!! :D:D Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Bigton Skrevet Januar 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2003 Hvordan vet du dette? at den tåler så lite? ikke for å tvile på dine kunnskaper!for alle del! :) Men jeg vil gjerne vite det før jeg sitter der uten motor! Marco kjørte jo på 1 bars trykk sa han til meg! og det virka fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2003 Hvis det sitter IHI der, går det vel ann å skaffe en ceramic ball bearing turbo fra JAbba. De bruker jo IHI på sine 400+ 1,8T motorer. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Bigton Skrevet Januar 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2003 Den IHI RHB5 turbon jeg har er meget liten da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2003 Kan jo undersøke om Jabba sine IHI har samme "boltmønster" Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Januar 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2003 Originally posted by Christian Hvordan vet du dette? at den tåler så lite? ikke for å tvile på dine kunnskaper!for alle del! :) Men jeg vil gjerne vite det før jeg sitter der uten motor! Marco kjørte jo på 1 bars trykk sa han til meg! og det virka fint. Tipper at han (utifra skriftsformen) snakker av erfaring.... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2003 Jeg kjørte også på 1bar,og det gikk da fint det, men det er over hva turboen tåler over tid ifølge IHI. Effektkurven stopper på 4000-4500 omdr. med IHI turboen. det er en lavtrykksturbo som funker fint til maks 0,5-0,6 på de motorene den er konstruert for. På G60 motoren får man problemer med baktrykket/eksostemp da motoren produserer mye eksos og eksosdelen på IHI turboen er veldig liten. Den turboen jg skal sette på min nå er en T3 med .63 eksosdel, det er en turbo som rekker til 350hk i en cossie, mens i en G60 vil det nok stoppe på 230? Det sier jo litt om hvor mye eksos en G60 produserer... Det er viktig at en turbo passer til motoren om man skal begynne å lade litt! Tror hk vil være tilnærmet lik ved 5000 omdr ved 0,8 respektive 1 bar. Og det vil holde litt lenger. Med en vanlig 1.8 gti motor som IHI kitet er laget til vil man få ut mer hk pga av at kompen er høyere og eksosmengden blir mindre= kan lade mer uten å få høye tempraturer. Men slappa´ det går fælt allikevel!!! Å sette på en IHI kulelagerturbo er unødvendig dyrt, og en turbo til en 1.8T er som natt og dag til en G60! T3 fungerer utmerket! flere som har prøvd og blitt :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Januar 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2003 Originally posted by G60Turbo T3 fungerer utmerket! flere som har prøvd og blitt :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D Tenkte også på en T3 :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.