tebba Skrevet Januar 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Så konklusjonen er at forskjellen på Sedan og Coupe er antall dører inkludert bagasjerommet? ? :) Så vis jeg skal kjøpe en ny bil, hva syns dere jeg burde kjøpe, når det gjelder sedan eller coupe, fordeler og ulempler med det, kom gjerne med egne erfaringer/meninger Noen som har noen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Rekorden min er en 2-dørs sedan. Men Commodoren er en coupe? Eneste forskjellen er jo at jeg har en litt tydligere knekk bakerst på taket, mens commoen flyter mer ned mot bagasjerommet... Coupe og 2 dørs er tøft:D Du slipper også i se ut av bakruta med setet i råneposisjon:D Folk maser ikke så mye om å få sitte på, fordi det er et helvete å krype inn i baksetet:D Eneste grunnene jeg kommer på, hmmm, 2 dørs er kanskje lettere enn 4-5 dørs? Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NewBeetle Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 En Coupe har ikke nødvendigvis 3 dører. BMW 3 serie Coupe har 2 dører. Mercedes CLS kalles en 4 dørs coupe. Honda Civic Coupe har to dører, 3 og 5 dørs Honda Civic kalles kombi Coupe og 4 dørs Honda Civic kalles Sedan. Honda Civic sedan: Honda Civic kombi Coupe: Honda Civic Coupe: Som en viste bilde av, finnes det også 2 dørs sedan'er. Ford Granada 2 dørs sedan: Glemte nesten Honda Civic Aerodeck (stasjonsvogn): Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Ordet coupé er fransk og betyr kappe eller kutte. En coupé er i prinsippet en taksenket sedan. En coupé har tradisjonelt 2 dører, helt til noen på 70-tallet begynte å sette på ei stor bakluke og kalte nykonstruksjonen en kombicoupé (det var Saab som oppfant ordet kombicoupé). I England skilles det fortsatt mellom baklukebiler (hatch) som f.eks Golf og coupéer (f.eks Coupé Fiat). Men i Norge er det bare de eldre personene som fortsatt vet forskjellen på en coupé og de andre begrepene. Dessverre. Ford Taunus 4-dørs sedan Ford Taunus 2-dørs sedan Ford Taunus 2-dørs coupé Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Når det gjelder Honda Civic.... Hatchback (HB eller 3 dørs): http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=636142 Coupe (2 dørs): http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=625671 Sedan: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=562436 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tebba Skrevet Januar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 fins det mange honda civic coupe'r med 4 dører (kombicoupe) ? føler det er det eneste typene jeg ser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrej1 Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Dette vil jeg være med på:D Audi A2 hva er det da? Og hvis jeg har skjønt det riktig så er dette.. en kombi coupé eller er det hatchback?? og dette er da en Sportback? og sedan og stasjonsvogn coupé roadster cabriolet Siter quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Og hva er da Mazda RX-8?? 4-dørs coùpe....... Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tebba Skrevet Januar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Originally posted by ManiaCoupe Og hva er da Mazda RX-8?? 4-dørs coùpe....... Etter det jeg har forstått er det en sedan :) 4 dørs, bagasjerom uten å åpne vinduet bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golk killer Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Originally posted by tebba Etter det jeg har forstått er det en sedan :) 4 dørs, bagasjerom uten å åpne vinduet bak. nice tråd...:D hvordan kan dere si en bil har 5 dører og 3 dører? har bare sett de med 2 og 4 jeg!! Siter :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrej1 Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Døren til bagasjerommet telles derfor blir det 3 eller 5 dørs, men kan noen svare på mine spørsmål?? Siter quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Originally posted by SeaLion Ordet coupé er fransk og betyr kappe eller kutte. En coupé er i prinsippet en taksenket sedan. En coupé har tradisjonelt 2 dører, helt til noen på 70-tallet begynte å sette på ei stor bakluke og kalte nykonstruksjonen en kombicoupé (det var Saab som oppfant ordet kombicoupé). I England skilles det fortsatt mellom baklukebiler (hatch) som f.eks Golf og coupéer (f.eks Coupé Fiat). Men i Norge er det bare de eldre personene som fortsatt vet forskjellen på en coupé og de andre begrepene. Dessverre. Ford Taunus 4-dørs sedan Ford Taunus 2-dørs sedan Ford Taunus 2-dørs coupé Skulle akkurat til å si det samme:D Hvis du kan ta ned bakvinduene og det ikke er noen b stolpe er det i allefall hardtop. Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Originally posted by andrej1 Døren til bagasjerommet telles derfor blir det 3 eller 5 dørs, men kan noen svare på mine spørsmål?? Feil: bagasjerommet teller ikkje, hvis den ikkje gir en (in)direkte tilgang til bilens kupê... En to dørs E30 er en TO dørs E30, pga at det går ikkje å komme seg inn i bilen via bagasjerommet. En "todørs" Golf er en 3 dørs, av den enkle grunn at det går å komme seg inn i bilen via bagasjeromsluken.. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christer Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Feil: bagasjerommet teller ikkje, hvis den ikkje gir en (in)direkte tilgang til bilens kupê... En to dørs E30 er en TO dørs E30, pga at det går ikkje å komme seg inn i bilen via bagasjerommet. En "todørs" Golf er en 3 dørs, av den enkle grunn at det går å komme seg inn i bilen via bagasjeromsluken.. Dette hørtes riktig ut. Da lærte jeg noe nytt idag også:P Har egentlig ikke tenkt over 2 og 3 dørs før. Siter x Volvo Toførr GL b230k -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrej1 Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Originally posted by BMW324TDa Feil: bagasjerommet teller ikkje, hvis den ikkje gir en (in)direkte tilgang til bilens kupê... En to dørs E30 er en TO dørs E30, pga at det går ikkje å komme seg inn i bilen via bagasjerommet. En "todørs" Golf er en 3 dørs, av den enkle grunn at det går å komme seg inn i bilen via bagasjeromsluken.. Akkurat det visste jeg, var bare ikke bra nok forklart Siter quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg