k2bjarne Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Har en G60 som etter normal kjøing har en oljetemperatur på 108-112 grader. Alt for mye. Og vannet litt over 70 grader. Er klar over at du får kjøpt ekstern oljekjøler og bla bla, men lurte på om det var noen andre tips? Kjører på 5W-40 Syntetisk Olje. Fint om dere vet andre muligheter for at den blir litt varm. PS! Lurer på om det er et termostat som ligger bak filteret som kanskjer er fucka... (vet ikke jeg :p ) På forhånd takk B Siter Ikke alle har skjønt det, men det har tydeligvis du.... Klikk der ->www.dirtysnow.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 70 C er altfor lite, er sikkert termostaten din som må byttes. Synes ikke 108-112 C på olja hørtes ille ut da, men de vet gjerne hva tempen pleier å ligge på de som har G60? PS! Lurer på om det er et termostat som ligger bak filteret som kanskjer er fucka... (vet ikke jeg :p ) Du tenker på termostaten på olja da? Kan jo kanskje hende den er litt treg.. Er det et lokk som kan taes av der med termostaten, likt som på -83 GTI? I så tilfelle kan du jo åpne å kikke/rengjøre litt. Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 har en kamerat med golf g60... olja hans ligger på ca.100gr. ved normal kjøring og ca.110gr. ved "inspirert" kjøring... så,er vel litt høyere enn med han,da... men,har vel ikke så mye å si,vel... er jo ikke faretruende varmt,akkurat...? Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Det kan være oljefilteret idtt muligens.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Har sett 148grader på olja på kjørkomputern... :D mulig den var varmere i perioder og..... Var etter en meget "overinspirert" kjøretur på vålerbanen.... :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D men jg har turbo og da, og det blir jo litt varmere av sånt. så du ligger godt innafor tempen, 125grader er ingen fare. skal visst være noen oljer som smører best ved sånne temper da de blir VELDIG tynne/lettløpende. jg hadde fokka termostat da, så vannet gikk ikke no særli gjennom radiatoren, og da ble olja og varm. termostat på olja bak oljefilteret????? har jg ikke sett eller hørt om! forklar meg den som vet! Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Oljetemperaturer på over 125 grader er ikke noe å anbefale. hadde selv veldig høye oljetemperaturer da jeg hadde G-lader. Monterte på ekstert oljekjøler og alt ble mye bedre. aldri over 100 grader ved frisk kjøring. Litt over det ved hard kjøring, men langt ifra de 130 gradene den konstant lå på ved aktiv kjøring. Oljekjøleren ble montert samtidig som jeg byttet til turbo. Turbo pleier å heve oljetemp litt det og. Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo havari Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 Trur termosten er forbruksvare på G60, kjenner 3 stk. me G60 eg har bytta termostat til alle sammen. :) Siter 99 BMW 320d 90 Golf G60 (banebil) (x)91 Golf G60 (x)87 Golf 18gl Mitt Galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k2bjarne Skrevet Januar 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 har en delemotor fra en 1989 G60. Passer termostatet fra den på min 1991 modell G60? Og når jeg først spør: Hvor ligger dette termostatet? :rolleyes: Siter Ikke alle har skjønt det, men det har tydeligvis du.... Klikk der ->www.dirtysnow.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 Originally posted by k2bjarne har en delemotor fra en 1989 G60. Passer termostatet fra den på min 1991 modell G60? Og når jeg først spør: Hvor ligger dette termostatet? :rolleyes: Det burde passe ja. Vet ikke hvor det ligger dessverre. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 oljetemp på 100-110c på g60 er normalt. Vanntemp på 90c, så termostaten kan du trygt bytte. Koster vel 100penger så det er liten vits i å sette på brukt. Den sitter i vannpumpa, fjerner to skruer som fester bendet ut fra den så detter det ut. Hadde 163c på olja heim frå rudskogen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KeW|ar Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 Detter knotet arbeid på Corrado med Servo... den ligger oppunder servopumpe braketten din.. finnes 2 måter å gjøre det på, en lett og en jævla vanskelig(ikke spør hvorfor noen gjør det slik) den lette er hvis jeg ikke husker feil -Løsn servoreim(en strammeskrue) -så 2 skruer som peker ned mot asfalten -1 skrue i området ved strammeren - så en skru du ikke ser.. den ligger på oppsiden av braketten(rett under termostathuset) du kan mulgens kjenne den med en fnger.. men ta en 13mm pipe med forlenger og før den inn.. litt vanskelig å forklare, men på oppsiden av der de 2 skruene som gikk ned mot bakken.. innerst der (retning servopumpehjul) da mener jeg braketten kan taes ned med pumpe på(er en stund siden jeg gjorde det sist) så ser du termostathuset(svart plastikkdeksel med 2 stk 10mm skruer) fjern det ta ut termostat og sett inn ny med ny pakning... stresse mye med den forbanna pakningen og å få termostaten til å henge fast oppi der mens lokket skal på.. obs obs.. IKKE stram de 2stk 10mm skruene på termostat deksel for mye.. de har en tendens til å knekke eller at gjengene i hullet gir seg. Du får prøve send meg en pm hvis du lurer på noe mer Siter 1997 Audi A8 (S8 wannabee) 1997 Audi S6 (http://www.bankraner.no) 2006 Vw Touran 2.0 TDI Highline 99/00 Suzuki Gsxr 750 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheFANATIC Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 min oljetemp ligger på 96. ved hard kjøring rundt 106. :cool: Siter 1989 Corrado G60 1988 Golf 2 VR6 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Min G60 ligger på 82-90 grader ved vanlig kjøring på vanntempen, er dette litt lite? Oljetempen ved normal kjøring er 102-106 - med litt gassing øker den fort til 112-118. Har ikke prøvd gassing over større strekk eller aktive kjøring, men tror jeg skal satse på en oljekjøler etterhvert :) Har rallyecooler liggende klar nå, skal se på montering i helga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg