Gå til innhold

Sierra problemer


Lars Henrik

Anbefalte innlegg

Er ikke sikker? men motoren er ikke like frisk som den skal være, rister litt rundt 2-3000 omdreininger, har byttet topppakning og da klemte jeg en pluggledning mellom insuget og toppen når jeg skrudde på innsuget igjen..

Kan jo være mye rart dette da, at den ikke går hundre prosent som den skal, virker som den ikke forbrenner skikkelig?? (Dohc motor)

90 2.3e 20v quattro 91 mod. Solgt.

325i 86 mod. (m-tech styla). Solgt.

Sierra 2.0i dohc 90 mod. Solgt.

Golf 2 1.8i GL 90 mod. helt strøken! Solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger den i klem? sånn at du har skrudd fast innsugmanifolden når ledningen lå i klem?

 

Hvis du har klemt ledningen kan du ha gnaget hull eller ødelagt isolasjonen i ledningen så spenningspulsen som egentli skulle til tennpluggen går rett til gods, eller rett til jord da..

 

men da ville den hørtes litt ut som en traktor, dvs ikke gått på alle fire.

Er du sikker på at du fikk kammene riktig når du satte på register reima igjen?

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha tima den riktig sø, vis det blir noe galt der hadde den vel gått mye dårligere en det den gjør nå?? Men skal sjekke det der med den pluggledninge, kan jo være plugga og da, planslipte toppen og en del og..

90 2.3e 20v quattro 91 mod. Solgt.

325i 86 mod. (m-tech styla). Solgt.

Sierra 2.0i dohc 90 mod. Solgt.

Golf 2 1.8i GL 90 mod. helt strøken! Solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lars Henrik

Noen som vet om det kan bli dårligere effekt i pluggen vis pluggledningen ligger klemt intil motoren?

 

Takker for alle svar.

 

Prøv å løsne begge endene av pluggledningen(e) og måle motstanden gjennom dem med et Ohm-meter.

Motstanden skal være mellom 2-7K ohm. Er det over 7k ohm så er motstanden for høy til at pluggene får nok spenning og vil derfor ikke få bra nok gnist.

Hvis ledningen ligger i klem så kan du sjekke om den er skadet ved å koble ohm-meteret på den ene enden av ledningen og i motorblokka, får du da utslag så er den skadet og må skiftes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår